CREVEȚI SAGANAKI



La început de iarnă, mi-a venit chef să aduc Grecia în farfuriile noastre. Saganaki este un termen grecesc care se referă la brânza prăjită sau gratinată, totodată referindu-se și la vasul în care este copt preparatul, o mică tigăiță metalică, ce poate fi introdusă și la cuptor. Așadar, puteți alătura sosului saganaki midii, creveți, calamari, caracatiță sau îl puteți savura simplu, doar cu brânză feta.

Eu am ales varianta cu creveți, un deliciu! 

INGREDIENTE:

- 400 g creveți; (am folosit congelați)
- 3 căței de usturoi
- 1 ceapă;
- 1 ardei kapia;
- 350 ml suc de roșii;
- 100 ml vin alb;
- 150 ml apă;
- 150 g de brânză feta;
- 1/4 de linguriță de ardei piri-piri;
- 2 lingurițe de amestec de condimente pentru feta;
- 1/2 de legătură de pătrunjel verde;
- 1 lingură de ulei de măsline;
- sare și piper.


Am tocat mărunt ceapa, ardeiul kapia și am feliat usturoiul, apoi le-am pus la călit într-o tigaie, în ulei de măsline. 



Am lăsat să se înmoaie puțin ceapa, apoi am adăugat sucul de roșii, vinul, apa și condimentele și am lăsat la foc mic pentru aproximativ 10 minute, până ce sosul s-a îngroșat. Eu am folosit un amestec de condimente pentru feta, adus în vară din Grecia, însă în lipsa a ceva asemănător, condimentați cu sare, piper, cimbru, rozmarin și oregano. Fulgii de ardei sunt obligatorii, se potrivesc de minune cu gustul brânzei feta. Dacă nu mâncați picant, puteți reduce cantitatea sau, dacă sunteți fani ai gustului iute, să o suplimentați. Aveți grijă când folosiți piri-piri, cu cât sunt gătiți mai mult, cu atât își eliberează mai tare aroma. Să nu exagerați, așadar!


Așa arată sosul gătit.

L-am lăsat să se răcorească, apoi l-am dat la blender pentru că îmi doream un sos fin. Voi îl puteți lăsa și așa, după cum vă place.


Am tocat brânza feta cubulețe și am transferat mâncarea într-un vas pentru cuptor.



 Am pus  câteva bucățele de brânză, un strat de sos și creveții, am acoperit cu sos, apoi am presărat restul de brânză. Am pus creveții pe două rânduri, însă nu i-am arătat în poză pentru a înțelege felul în care am stratificat preparatul.




Am dat la cuptorul deja încins, la 200 de grade, pentru aproximativ 7 minute, de când sosul începe să fiarbă. Nu am gătit în prealabil creveții pentru că ar fi căpătat un gust cauciucat dacă ar fi fost gătiți prea mult.



Am presărat pătrunjel verde și am servit fierbinte, cu felii de pâine prăjită. E o mâncare atât de bună, încât vă veți linge degetele!

Poftă mare!

Comentarii

Postări populare