BUDINCĂ DE PASTE CU BRÂNZĂ




Gust de coplărie. Îmi amintesc cu nostalgie de vremea copilăriei, când mama Tia punea la fiert un pachet de macaroane și fie le mâncam cu brânză și zahăr, fie făcea o minunată budincă la cuptor. Ne învârteam pe lângă cuptor și trăgeam cu ochiul pe ușița deschisă, peste umărul bunicii, adulmecând aromele magice. Budinca o serveam fie pe post de cină și, mai rar, în loc de desert sau gustare. Bătaia era pe marginile arse, ușor caramelizate și crocante.

Așadar, am refăcut rețeta bunicii, însă în cantitate redusă (2 porții!), că deh! acum ținem la siluetă, iar ștrumfilinca nu se dă în vânt (încă!) după această budincă.

INGREDIENTE:

- 100 g paste fierte;
- 100 g brânză dulce;
- 50 ml lapte;
- 1 ou;
- 2 linguri de zahăr;--
- 20 g unt topit;
- 1 linguriță de extract de vanilie.

Am fiert pastele cam 5 minute (indicațiile de pe pachet spuneau 8), nu am vrut să fie complet fierte, ele se vor găti și în cuptor. Am folosit melcișori pentru că asta aveam în casă și pentru că sunt paste mici, pretabile formelor pe care le-am folosit la copt, însă puteți alege cam orice fel de paste vă plac. Mama Tia face budincă doar cu spaghete sau macaroane și le preferă pe cele din urmă, însă face cam 10 porții generoase dintr-un pachet de paste.

Într-un bol am amestecat laptele, brânza, untul, oul, zahărul și vanilia, apoi am adăugat pastele fierte și am amestecat din nou.


Am uns două forme micuțe cu unt (puteți folosi forme ramekin sau o formă mai mare de copt, mai ales dacă intenționați să faceți mai multe porții).


Am distribuit în mod egal compoziția în formele de copt.


Am dat la cuptorul încins la 180 de grade pentru aproximativ 35 de minute, până ce budinca se rumenește frumos deasupra.

Am presărat puțin zahăr tos deasupra și am servit caldă. Această budincă se poate consuma și rece sau reîncălzită, de pe o zi pe alta.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare