PLACHIE DE CRAP (VARIANTA DIETETICĂ)



În familia noastră mâncăm destul de des pește, iar plachia a devenit unul dintre felurile favorite de gătire a crapului. Plachia este de origine grecească, însă rețeta a fost adaptată bucătăriei românești, de-a lungul timpului. Totodată, rețeta originală conține cantități impresionante de ulei, facând din această mâncare una destul de greoaie și încărcată caloric.

Însă puteți găti gustos și sănătos, având grijă și la numărul de calorii, urmând rețeta mea de plachie light.

INGREDIENTE:

-  1 trunchi de crap (aprox. 1,5 kg);
- 2 cepe albe;
- 1 ceapă roșie;
- 2 ardei kapia;
- 5-6 ardei kapia copți;
- 8 căței de usturoi;
- 100 ml vin;
- 250 ml apă;
- 350 g roșii tocate;
- 2 linguri de ulei de măsline;
- sare și piper;
- opțional, pătrunjel verde.


Am tocat grosier ceapa și ardeii kapia și i-am așezat într-o tavă încăpătoare, apoi am condimentat cu sare și piper, am pus uleiul și apa.


Am dat la cuptor legumele, la 200 de grade, pentru 30 de minute, până s-au înmuiat puțin. Am adăugat peștele tăiat rondele și sărat în prealabil și cățeii de usturoi tăiați felii. Am avut grijă ca legumele să le așez peste pește.


Am turnat deasupra roșiile tocate, cu tot cu sucul lor și am distribuit uniform peste pește. Am rupt cu mâna bucățile de ardei copt și le-am așezat în tavă, printre bucățile de pește. Eu am avut ardei copți congelați, și-au păstrat gustul perfect. 


Am stropit cu vin și am condimentat cu încă puțină sare și un praf de piper, apoi am dat la cuptor pentru aproximativ 40 de minute, până când peștele este complet pătruns, iar sosul legumelor a mai scăzut. Dacă vreți să fie cât mai puțină zeamă, fie lăsați la cuptor încă 10-15 minute, fie mai reduceți din cantitatea de lichide. Vă asigur însă că este bătaie pe sosul minunat, care merge de minune alături de mămăliguță.



Cam așa arată tavă scoasă din cuptor. Nu vă pot descrie ce miresme fantastice se răspândesc în bucătărie.

Am servit alături de mămăliguță caldă și ardei iute. Opțional, puteți presăra deasupra pătrunjel verde și să serviți cu o porție extra de mujdei de usturoi.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare