CHOCOLATE CRINKLES



E vremea prăjiturelelor de Crăciun. Prăjiturile coapte pentru și împreună cu cei dragi de Crăciun nu au calorii și nu îngrașă. Se acompaniază cu voie bună și zâmbete calde. 

Fursecuri cu ciocolată, cu înveliș crocant și interior moale, cum vă sună? Se fac ușor, reușita e garantată, iar aspectul vă va impresiona invitații.

Eu zic să vă puneți șorțurile și să treceți la treabă. Aceste prăjiturele se pot păstra chiar și o săptămână în cutii cu capac, însă nu vor rezista atât de mult. Nu te poți opri la una-două. 


INGREDIENTE:

- 120 g ciocolată neagră, minimum 50% cacao, eu am folosit ciocolată pentru deserturi de la Lidl și o recomand călduros!
- 40 g unt moale;
- 50 g zahăr;
- 1 ou;
- 110 g făină;
- 1/2 linguriță de praf de copt (2 grame);
- un praf de sare;
- 1 linguriță extract de vanilie naturală;
- 100 g zahăr pudră.


Am pus la topit, la bain-marie, ciocolata împreună cu untul.

Am mixat oul cu zahărul până ce și-a dublat volumul. Am adăugat amestecul de ciocolată și unt (călduț, nu fierbinte!) peste ou și am încorporat, după care am adăugat făina și praful de copt cernute. Am pus vanilia și praful de sare și m-am apucat de omogenizat aluatul cu o spatulă. Nu este nevoie de frământare, se va omogeniza ușor cu spatula. La final, veți obține o cremă densă. Am acoperit aluatul cu folie de plastic și am dat la frigider pentru 4-5 ore. Dacă vă grăbiți, e suficient să stea la congelator pentru 30 - 45 minute.


După scurgerea timpului,  am scos aluatul din frigider și m-am apucat de modelat biluțe aproximativ egale, pe care le-am tăvălit prin zahăr pudră. Pentru a vă fi ușor, veți vedea și pasul următor, vă recomand să puneți zahărul pudră într-o casoletă. Totodată, aveți grijă să lucrați rapid modelarea biluțelor, aluatul se înmoaie repejor.


Am pus la încins cuptorul la 190 de grade, timp în care am dat fursecurile, cu tot cu casoletă, la congelator pentru 5 minute. 

Am așezat fursecurile pe tava tapetată cu hârtie de copt, lăsând suficient spațiu între ele, întrucât ele cresc la copt.


Știu, în acest punct nu arată tocmai convingător.


Miracolul se întâmplă în cuptor. Ele cresc și crapă, capătă un aspect ca la carte.

Le-am lăsat să se coacă timp de 11 minute, la 190 de grade.

Nu încercați să le atingeți cât sunt fierbinți, ele sunt foarte moi. Pe măsură ce se răcesc, ele se întăresc. Învelișul va deveni crocant, iar mijlocul pufos, ciocolatos. 

Merg de minune lângă un pahar cu lapte, o ceașcă de ceai sau cafea ori un capuccino cu frișcă. Știți ce vă spuneam mai devreme, nimic nu are calorii! Însă obligatoriu se savurează cu cei dragi aproape.

Poftă bună!



Comentarii

Postări populare