CONSERVE DE GOGOȘARI ÎN BULION



Rețeta aceasta este de la mama Tia, bunica mea. Sosul acestor gogoșari este atât de bun, încât îl mâncam cu pâine, apoi treceam la friptură. Deși aș fi putut să modific pe ici, pe colo ca să obțin ceva mai dietetic, am preferat să aplic întocmai rețeta bunicii mele. Mai bine mai puțin și mai bun, în cazul acesta! Acești gogoșari pot fi folosiți pe post de salată pentru orice tip de carne, tocănițe sau pilaf. Din rețeta de mai jos vor ieși 4 borcane de 800 g, așadar dacă doriți să faceți mai mult, măriți proporțional cantitățile.

INGREDIENTE:

- 3 kg de gogoșsari necurățați; (aprox. 2,5 kg fără cotoare);
- 200 g zahăr;
- 250 ml ulei de floarea soarelui;
- 250 ml apă;
- 250 ml oțet;
- 400 g bulion;
- 10 frunze de dafin;
- 1 lingură de sare grunjoasă; (sau după gust);
- 2 lingurițe boabe de muștar.

Am curățat gogoșarii, apoi i-am tăiat rondele.


Am pus într-o oală de 6 l toate ingredientele, cu excepția gogoșarilor și am lăsat să fiarbă aproximativ 5 minute. 


După ce a dat bine în clocot, am pus gogoșarii la opărit oală. Nu vă faceți griji dacă volumul gogoșarilor este prea mare și nu îi cuprinde lichidul. Pe măsură ce fierb, gogoșarii se mai înmoaie, iar lichidul este absolut suficient. Lăsați gogoșarii să fiarbă în marinada fierbinte pentru 10-15 minute, până se scufundă toți în lichid. Aveți grijă să nu îi fierbeți prea mult!


După ce au fiert în marinadă, am scos gogoșarii cu o paletă într-un vas încăpător, iar marinada am pus-o din nou la fiert pentru 3 minute. Am început să așez gogoșarii în borcanele sterilizate, așa cum v-am explicat aici , fără a presa prea mult, apoi am turnat cu polonicul marinadă fierbinte peste ei. Cu coada unei lingurițe lungi am scos aerul de pe margine, astfel încât sosul să se așeze peste tot și să acopere gogoșarii.

Am pus capacele, am întors borcanele cu fundul în sus, apoi le-am pus înapoi în cuptor, să se răcească lent. 

Gogoșarii vor fi gata de mâncat în aproximativ 3 săptămâni.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare