DESERT LA PAHAR CU MASCARPONE (FĂRĂ ZAHĂR)



Îmi plac deserturile făcute rapid și savurate în tihnă. Nu prea am răbdare să coc x blaturi și y foi, să tai, să asamblez, să decupez. Cel puțin nu pot face asta contra cronometru, cu ștrumfilinca pe lângă mine, pusă (mai nou!) pe năzbâtii mici. Așadar, aleg deserturi fără pretenții prea mari, cu cât mai puțin zahăr sau deloc, care se pot prepara în cel mult 30 de minute. Acest preparat este gata în cel mult 15 minute.

Deserturile la pahar mai au câteva avantaje: sunt aspectuoase, gata de servire direct din vasul în care au fost asamblate și porționate. 

INGREDIENTE: (4 porții)

- 100 g biscuiți digestivi fără zahăr;
- 8 linguri suc de fructe;
- 4 linguri dulceață de căpșune, fără zahăr;
- 250 g mascarpone;
- 5 g gelatină;
- 50 ml lapte;
- 100 g iaurt grecesc;
- 3 linguri îndulcitor;
- decor, după imaginație și gust.

Am pus gelatina la hidratat în lapte și am lăsat-o cam 8 minute.

Am mărunțit biscuiții la robotul de bucătărie, fără a adăuga unt topit așa cum procedăm, în general, la ”blaturile” de biscuiți pentru că biscuiții pe care i-am folosit sunt foarte fragezi și sfărâmicioși, încât nu am mai avut nevoie. Plus, am scutit ceva calorii. 

Am așezat biscuiții în pahare, apoi am turnat câte două linguri de suc de fructe, în fiecare pahar, pentru a însiropa puțin blatul. Am folosit un suc de fructe roșii din Lidl, însă puteți folosi orice vă place, chiar vă recomand să folosiți un suc natural, făcut în casă.

Peste stratul de biscuiți am pus câte o lingură generoasă de dulceață de căpșune. Bineînțeles, fără zahăr, făcută cu suc de mere.

M-am ocupat de cremă: am amestecat brânza mascarpone cu iaurtul și îndulcitorul. Cantitatea de îndulcitor o veți stabili în funcție de gust. Dacă folosiți zahăr în loc de îndulcitor, vă recomand zahărul pudră, se va omogeniza mai bine în cremă.

Am încălzit gelatina pe foc și am încorporat-o cu grijă în cremă, pentru a nu se solidifica prea repede. Am scos câteva linguri de cremă pe care le-am amestecat energic cu gelatina și abia apoi am turnat această compoziție peste restul de cremă. Am omogenizat și am turnat în pahare, peste dulceață.

Din acest punct, desertul este gata. Îl puteți lăsa și neornat, este la fel de aspectuos. Se dă la rece pentru minimum două ore. (știu, asta e partea cea mai grea a rețetei!)

Eu am folosit bastonașe de ciocolată, choco rolls, roiniță și căpșune. 

Poftă bună!




Comentarii

Postări populare