STERILIZAREA BORCANELOR PENTRU CONSERVE



M-am gândit să scriu despre acest subiect pentru începătorii bucătari ai borcaniadelor de toamnă. Când am pus primele mele conserve, am căutat și m-am documentat despre acest subiect, de eram în stare să îmi dau disertația în domeniu. Așadar, am adunat toate informațiile pe care le consider importante și le rezum pentru voi.

Întâi de toate, indiferent dacă borcanele sunt noi sau vechi, trebuie spălate temeinic și clătite în 2-3 ape, astfel încât să nu rămână nicio urmă de detergent. Ca să mă fac înțeleasă, când spun borcane mă refer la borcane cu tot cu capace. Dacă nu sterilizați capacul acesta poate contamina conserva, așa că sterilizarea borcanului a fost făcută inutil. Totodată, verificați borcanele bine, să nu fie crăpate sau ciobite!

După spălare, așezați borcanele și capacele cu gura în jos pe o tavă tapetată cu hârtie de copt. Nu trebuie să ștergeți borcanele, ele se vor usca în cuptor. Este suficient să le scuturați puțin de apă.

Introduceți tava cu borcane în cuptorul RECE! Dacă este cald, borcanele se dilată prea repede și vor crăpa! Borcanele trebuie să se încălzească treptat, în același timp cu cuptorul. Setați cuptorul la 160 de grade pentru aproximativ 15 minute. Când apa de pe borcane începe să se evapore, borcanele sunt sterilizate. 

Întredeschideți ușa cuptorului și lăsați borcanele să se răcorească încet, în timp ce își așteaptă rândul să fie umplute.

Spor la borcănit!

Comentarii

Postări populare