TORT CU IAURT ȘI FRUCTE (FĂRĂ COACERE)




M-am jucat cu ingredientele pentru că îmi doream să obțin o prăjitură răcoroasă, relativ dietetică și care să se facă repede, fără să transpir în bucătărie. Rezultatul este minunat! Vă propun să testați și voi această rețetă și să îmi spuneți cum vi se pare!

INGREDIENTE:
  • 200 g mascarpone;
  • 100 ml lapte;
  • 300 g iaurt grecesc;
  • 130 g îndulcitor/zahăr pudră;
  • 1 linguriță extract de vanilie/1 plic zahăr vanilat;
  • 15 g gelatină;
  • 250 ml apă;
  • 200 g fructe de pădure;
  • 2 piersici tăiate cubulețe. 

Am pus gelatina la hidratat în aprox. 50 ml apă. Laptele l-am încălzit și l-am turnat fierbinte peste gelatină, amestecând până se topește toată gelatina. 

Am lăsat laptele cu gelatina să se răcorească și am pregătit siropul pentru pișcoturi. 

Am amestecat 200 ml de apă cu 30 g de îndulcitor, gata siropul!

Pentru cremă am frecat iaurtul cu 100 g îndulcitor, apoi am adăugat peste iaurt laptele cu gelatină și am omogenizat bine cu un tel. Am încorporat brânza mascarpone rece, după care am pus și fructele. Gata și crema!

De preferat, iaurtul să fie la temperatura camerei pentru a nu se solidifica gelatina prea repede. Dacă iaurtul e rece, amestecați 4-5 linguri de iaurt cu gelatină și abia apoi turnați amestecul obținut peste restul iaurtului. 

Am turnat crema într-o formă de chec tapetată cu folie alimentară. (Dacă aveți o formă de silicon, nu mai este necesară folia de plastic, tortul va ieși ușor!)




Deasupra cremei, am așezat pișcoturile însiropate rapid. 

Gata tortul!

Se dă la rece minimum 4 ore sau peste noapte, apoi se răstoarnă pe un platou și se feliază. Dăcă doriți, puteți decora tortul cu frișcă sau fructe, tortul nostru nu a mai apucat să fie ornat. 






Poftă bună!

Comentarii

Postări populare