PUI ÎN STIL VIENEZ



O mâncare delicioasă ce poate transforma un prânz obișnuit într-o masă de sărbătoare. Vă propun varianta rapidă a acestui preparat, totul urmând a fi gătit la un loc, în același vas termorezistent. Rețeta de bază prevede gătirea parțială a ingredientelor separat și abia apoi coacerea lor în cuptor.

INGREDIENTE:
  • 750 g piept de pui;
  • 750 g cartofi;
  • 300 g ciuperci;
  • 1 ceapă;
  • 300 ml lapte;
  • 200 ml smântână pentru gătit;
  • 125 g cheddar/cașcaval;
  • 20 g unt;
  • 50 g făină;
  • Sare și piper, după gust;
  • Fulgi de chilli (opțional).

Am tăiat untul bucățele și l-am așezat pe fundul vasului. Am feliat cartofii la robotul de bucătărie, în bucății de 2,4 mm grosime și i-am așezat în cratiță, apoi i-am presărat cu sare și piper. Dacă nu feliați cartofii atât de subțiri, e posibil să nu se pătrundă bine, așa că ar fi de preferat să îi fierbeți 10 minute, apoi să îi adăugați în vasul pentru cuptor.


Am tăiat ceapa solzișori și am așezat-o deasupra cartofilor. Eu am folosit ciuperci din conservă, dar puteți opta și pentru cele proaspete. Am scurs apa din conservă și am așezat ciupercile în vas.


M-am ocupat de carne și am tăiat-o cubulețe. Am condimentat cu sare, piper și fulgi de chilli, apoi am pus carnea peste legume și am dat cratița la cuptor la 180 de grade pentru 35 de minute.


Cât am dat la cuptor, m-am ocupat de sosul alb. Am pus pe foc laptele, am presărat făina și am amestecat cu telul până când laptele a dat în clocot, apoi am adăugat brânza și smântâna pentru gătit. Am condimentat doar cu puțin piper, mi s-a părut suficient de sărat de la brânza cheddar. Dacă simțiți nevoia, puteți adăuga și alte condimente.


După scurgerea celor 35 de minute, adăugați sosul peste carne și dați la cuptor pentru încă 35-40 de minute. (până când se rumenește deasupra).




Am servit cu salată de ardei copți.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare