PROFITEROL LA TAVĂ


Choux a la creme? Sau krem a la krem? Sau împreună? O prăjitură pe repede înainte, fără coacere, din ingrediente semipreparate. Să nu strâmbați din nas la lista de ingrediente, este delicios de bună. Dacă ați încercat prăjitura krem a la krem, care încă mai face furori în mediul culinar, cam știți la ce gust să vă așteptați, însă surpriza vine din gogoșelele pufoase și pline de cremă fină. Așadar, nu vă mai țin în suspans. Începem?


INGREDIENTE:

1. ”BLAT”

- 250 g gogoșele profiterol congelate;

2. CREMĂ

- 300 ml de smântână pentru frișcă;
- 1 plic de Creme Ole de vanilie;
- 200 ml lapte rece;

3. GLAZURĂ

- 100 ml smântână pentru frișcă;
- 100 g ciocolată neagră;
- 55 g unt;
- 1 lingură de sirop de agave/miere;
- 50 g alune de pădure mărunțite.

Am lăsat gogoșele la decongelat, timp de aproximativ o oră, direct în tava în care voi prepara desertul.


Găsiți acest tip de gogoșele cu umplutură de vanilie la Lidl, iar de vanilie sau ciocolată la Kaufland, la un preț de aproximativ 6,5 lei/cutia de 250 g. Le puteți face, bineînțeles, în casă, dacă nu vă grăbiți.

M-am ocupat de glazura de ciocolată pentru a avea timp să se răcorească puțin. 

Am pus toate ingredientele într-o crăticioară și le-am lăsat să se omogenizeze la foc mic, până s-au transformat într-un sos.



Am pus ingredientele pentru cremă într-un bol mai înalt și le-am mixat aproximativ 3-4 minute, până ce crema s-a întărit.


Am așezat crema în tavă, peste gogoșele și le-am ”tăvălit” bine în ea, până ce au fost complet acoperite de cremă.


Am turnat sosul de ciocolată peste cremă, am presărat alune de pădure mărunțite și apoi am dat la rece cam 4 ore până la servire. A rezultat un desert incredibil de bun, asemănător prăjiturii krem a la krem, dar parcă mai interesant! 

Este destul de greu de porționat, așa că dacă o faceți pentru familie o puteți servi direct din tavă sau transfera în cupe, însă dacă o faceți pentru invitați vă recomand să o așezați în forme individuale de desert, pentru a-și păstra aspectul apetisant.


Poftă bună!

Comentarii

Postări populare