PANNA COTTA CU SOS DE CIOCOLATĂ



V-am mai spus cât de mult be place panna cotta! Un desert fin, aromat, rapid de preparat și low carb - high fat!

Pentru că mâine este 8 martie și toate femeile trebuie sărbătorite, vă propun să preparați acest desert cu care să vă răsfățați întrega familie!


INGREDIENTE:


PANNA COTTA:
  • 400 ml smântână pentru frișcă;
  • 80 g îndulcitor natural/zahăr;
  • 150 ml lapte;
  • 10 g gelatină;
  • 1 lingură extract de vanilie.


SOS DE CIOCOLATĂ:

  • 40 g ciocolată albă;
  • 40 g ciocolată neagră;
  • 60 ml de lapte.



Am pus gelatina la hidratat în 150 ml de lapte. 





Într-o crăticioară am pus smântâna, îndulcitorul și vanilia, la foc mic. Nu se aduce la punctul de fierbere, ci doar se încălzește bine, suficient cât să se topească îndulcitorul/zahărul și să se topească gelatina.






Am adăugat laptele cu gelatină și am amestecat cu un tel, să se omogenizeze bine. 





Dacă ați adus la punctul de fierbere, lăsați să se răcorească puțin, înainte de a pune gelatina, altfel se va distruge. 





Am turnat amestecul în pahare, am folosit de 2 dimensiuni. Puteți folosi cupe de desert, pahare sau chiar boluri.





Am sigilat gura fiecărui pahar cu folie alimentară și am dat la rece. 





Am lăsat să se întăreasă binișor, cam 2-3 ore. 





Pentru sosul de ciocolată, am pus ingredientele într-o crăticioară antiaderentă și am topit pe foc mic, amestecând continuu, până s-a omogenizat. Aveți grijă să nu ardeți ciocolata!







Am dat deoparte și l-am lăsat să se răcească (10-15 minute), apoi l-am turnat în pahare, peste panna cotta. 






Am dat din nou paharele la frigider, pentru aproximativ 4 ore. 





Puteți servi ca atare sau puteți orna cu frișcă, alune mărunțite, fulgi de migdale sau fructe proaspete. 






O altă rețetă de panna cotta, mult mai light, găsiți aici.



Poftă bună!


Comentarii

Postări populare