IAURT GRECESC CU MIERE, MIGDALE ȘI PIERSICĂ



Gustarea perfectă sau un desert rapid și dietetic. Sunt mulți ani de când nu mai cumpăr iaurt cu fructe din comerț. În primul rând pentru că au un adaos uriaș de zahăr! Mi se pare mult mai gustos să combin chiar eu fructele cu iaurtul, după plac și imaginație.

După cum v-am mai povestit aici și aici, am în testare gratuită de la Tefal și Buzzstore mașina de făcut pâine Pain et Tresors. Acest aparat are și trei programe pentru lactate: iaurt, iaurt de băut și brânză.

Așadar, de când o testez, fac iaurtul în casă și iese grozav, mai bun decât cel cumpărat și cu ingrediente controlate. 

INGREDIENTE PENTRU IAURT:

  • 750 ml lapte;
  • 150 g iaurt;

Se pun ingredientele în vasul special pentru iaurt al aparatului, se amestecă până la omogenizare, se alege programul pentru iaurt și se fixează durata.


 Programul durează între 9 și 12 ore, în funcție de consistența dorită. Eu am folosit pe post de maia un iaurt grecesc cu 10 % grăsime și am lăsat mașina să lucreze preț de 12 ore, întrucât am vrut un iaurt consistent, gros, cât mai aproape de cel autentic grecesc. Însă poate fi folosit ca maia și un altfel de iaurt, chiar reducând timpul de preparare la minimum, respectiv 9 ore. 

Iaurtul obținut la mașina de pâine Pain et Tresors de la Tefal se recomandă a fi pus într-un recipient cu capac, la frigider, și să fie consumat în decurs de 7 zile. La noi nu rezistă atât de mult!

Sunt convinsă că nu mi-aș fi cumpărat o iaurtieră, deja am prea multe gadget-uri și ustensile de bucătărie cărora cu greu le găsesc loc în dulapuri și pe care nu le folosesc prea des. Faptul că pot face, cu același aparat, și pâine, și desert, și budinci, și gem, dar și iaurt sau brânză transformă mașina de pâine Pain et Tresors de la Tefal într-un aparat de real ajutor în bucătărie și mă declar mulțumită de rezultatele obținute, precum și de raportul timp/rezultate pentru că, în timp ce mașina gătește sănătos, petrec timpul cu familia mea. 

Revenind la gustare, nu prea măsor ingredientele, dar procedez cam așa:

Pun 150-200 g iaurt într-un bol, adaug o linguriță de miere, câteva migdale/nuci (în funcție de ce am prin casă) și 1/2 dintr-un fruct sau mix de fructe. (După sezon!)


O astfel de gustare are până în 200 kcal și vă oferă satisfacția de dulce, mâncând, în același timp, sănătos. 

#buzztefalcooking

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare