GEM DE STRUGURI



Acest gem are dublă calitate: poate fi folosit atât pentru preparatele dulci, dar merge de minune și lângă brânzeturi sau carne de vânat. De fapt, mai e ceva minunat: se folosește o cantitate mică de zahăr!

După cum deja știți, va fi simplu și rapid de preparat, ca mai toate rețetele mele. 


INGREDIENTE: (2 borcane de 200 g)

  • 1 kg de struguri negri;
  • 200 g zahăr;

Am spălat foarte bine strugurii, apoi i-am curățat bob cu bob de pe ciorchine și i-am lăsat la zvântat. 

După ce s-au uscat, i-am pus într-un bol și am turnat zahărul deasupra. Am amestecat puțin și am dat bolul peste noapte la frigider pentru că nu am avut timp să fierb gemul. Acest pas nu e obligatoriu, trebuie să lăsați fructele și zahărul să se “împrietenească” cam două ore. 

Am pus la fiert într-o tigaie largă ca să fiarbă repede. 



Am lăsat pe foc aproximativ 20 de minute. 



Între timp, am sterilizat borcanele după această metodă și, imediat după fierbere, am turnat gemul fierbinte în borcane. 

Am lăsat borcanele (cu gura în jos) să se răcească lent în cuptorul cald. 



Poftă bună!

Comentarii

Postări populare