CONOPIDĂ GRATINATĂ



Această rețetă este un deliciu, chiar și pentru cei mai pretențioși mâncăcioși. Vă asigur că, și dacă nu sunteți fani conopidă, acest preparat vă va încânta!


INGREDIENTE:

- 1 conopidă mică; (aprox. 500 g)
- 50 g unt;
- 2 linguri de pesmet;
- 500 ml lapte;
- 2 linguri de făină;
- 50 g brânză cheddar;
- 50 g cașcaval;
- 50 g parmezan;
- sare și piper.

Am spălat conopida, am rupt buchețele și am pus-o la fiert 5 minute, în apă cu sare. Am scos conopida și am trecut-o sub jet de apă rece pentru a opri procesul de gătire, apoi am lăsat-o la scurs într-o strecurătoare. Ateneție, nu o lăsați foarte mult la fiert, dacă este prea gătită o veți face piure!

Am uns o tavă termorezistentă cu unt și am tapetat-o cu pesmet. Pesmetul absoarbe din umiditatea conopidei și oferă o textură ușor crocantă.


Am așezat conopida în tavă, am condimentat cu sare și piper.




Între timp, m-am ocupat de sosul bechamel. Am topit untul, l-am amestecat cu făina, am încorporat treptat laptele, apoi brânza cheddar rasă și am presărat, la final, sare și piper.


Am turnat sosul peste conopidă, iar deasupra am pus câteva felii de cașcaval și am ras parmezan. Cantitatea brânzeturilor poate fi suplimentată, în funcție de gust. Însă fiecare gram în plus de brânză aduce noi calorii, așa că fiecare știe care îi este limita.


Am dat la cuptor, la 180 de grade, pentru aproximativ 40 de minute. (până când se rumenește deasupra)

O altă rețetă cu conopidă, mult mai dietetică, găsiți aici.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare