MÂNCARE DE CONOPIDĂ



Fiecare anotimp are aromele sale. Toamna vine cu dovleac, conopidă, struguri, mere, prune, gutui, tarte delicioase cu aromă de scorțișoară și mâncăruri calde care să compenseze frigul ce se instalează. Ideea acestei rețete o am de la prietena mea, Georgiana, căreia îi mulțumesc. A fost o idee grozavă!

Mâncarea de conopidă se face rapid, este foarte gustoasă, se poate mânca rece sau caldă, cu sau fără carne și are, în varianta pe care v-o prezint azi, aproximativ 60 kcal/100 g. Ce poate fi mai îmbietor?

INGREDIENTE:

  • 1 conopidă mică; (aprox. 800 g)
  • 1 ceapă;
  • 1 morcov;
  • 1 ardei kapia;
  • 1/2 de legătură de mărar;
  • Sare și piper. 


Am spălat conopida și am desfăcut-o în buchete și am pus-o la fiert, timp de 5 minute. (Cronometrați din momentul în care începe să fiarbă apa).

După cele 5 minute, am scos-o, am clătit-o cu apă rece pentru a opri procesul de gătire și am lăsat-o la scurs într-o strecurătoare. 

Am curățat legumele și le-am tocat: ceapa și ardeiul în cubulețe, iar morcovul în rondele subțiri. Am pus legumele la înăbușit în puțină apă. Puteți adăuga și o lingură de ulei, dacă doriți, eu am preferat fără. 

Am înăbușit legumele aproximativ 5 minute, apoi am adăugat apă caldă și conopida. 



Din acest punct, lăsați pe foc aproximativ 15 minute, adăugați bulionul, condimentați și lăsați la fiert încă 10 minute.

Dacă apa din cratiță scade și doriți o mâncare mai zemoasă, adăugați câte puțină apă caldă și lăsați să fiarbă. Totodată, dacă vă doriți un sos mai legat, scoateți câteva linguri de zeamă și dizolvați o lingură de făină, apoi turnați amestecul înapoi în cratiță. 

Nu obișnuiesc să îngroș sosul cu făină, nu îmi place gustul, dar asta este o preferință, bineînțeles!

După ce v-ați asigurat că mâncarea este suficient condimentată, stingeți focul și presărați mărarul tocat. 



Poftă bună!

Comentarii

Postări populare