TĂIȚEI DE CASĂ


Rețeta rapidă care transformă orice ciorbă într-un deliciu. E mult mai simplu să îi cumpărăm din supermarket, chiar de la raionul bio, e drept! Însă vă garantez că niciodată, niciun brand de tăiței, nu va putea înlocui gustul tăițeilor de casă. 

Pe mine ciorba cu tăiței de casă mă duce direct în bucătăria bunicii mele, parcă au gust de copilărie. Plus că, prefer să îi ofer ștrumfilincăi tăiței de casă, din ingredientele controlate de mine, în locul celor gata preparați.

INGREDIENTE:

- 1 ou;
- 100 g făină;
- un praf de sare (opțional, în funcție regim)



Am amestecat ingredientele într-un bol și am frământat până am obținut un aluat elastic, însă tare. Am lăsat aluatul acoperit să stea aproximativ 20 de minute. Dacă vă grăbiți, săriți peste acest pas, am testat și nu se întâmplă nimic dacă lucrați cu aluatul abia făcut.

În continuare, depinde de aptitudinile fiecăruia. Fie luați toată bila de aluat și o întindeți cu sucitorul pe un blat presărat cu făină, fie împărțiți bila în două și lucrați cu fiecare pe rând. Eu am ales a doua variantă, este mai comod, iar reușita este sigură.

Am întins foi cât m-am priceput de subțiri și le-am lăsat alte 20 de minute, să se usuce puțin. Iarăși vin cu precizarea că, dacă e grabă mare, puteți omite acest pas și să treceți direct la tăiere.

Am rulat foile (pe fiecare în parte) și le-am tăiat cu un cuțit foarte bine ascuțit, în fâșii subțirele.  (Am uitat să fac poză pentru acest pas.)

Grosimea fâșiilor ține de gustul și îndemânarea fiecăruia, puteți tăia tăițeii mai lați sau foarte, foarte fini. La supă, de exemplu, trebuie tăiați foarte subțiri, însă ciorba nu este atât de pretențioasă.


I-am răsfirat pe un fund de bucătărie și i-am lăsat aproximativ o oră, să se mai usuce.

Din nou, în acest punct al rețetei aveți trei variante:

1. Îi folosiți imediat și au nevoie să fiarbă aproximativ 3 minute. 
2. Îi puneți la frigider, într-o caserolă cu capac și îi consumați în 2-3 zile, iar timpul de fierbere rămâne același, în jur de 3 minute.
3. Îi lăsați să se usuce bine, la loc aerisit, cam 2 zile, apoi îi depozitați într-o cutie cu capac și îi consumați în aproximativ o lună. Teoretic, merg lăsați până la 3 luni, dar cine folosește tăiței de acum 3 luni?

Spor la gătit!

Comentarii

Postări populare