PASTE CU PUI LA CUPTOR




Voi cum reciclați friptura de pui rămasă? Eu fie o folosesc pentru quesadilla cu pui, fie fac paste gratinate la cuptor. Ambele rețete sunt absolut delicioase și vă ajută să refolosiți carnea gătită rămasă, pe care altfel nu ar mai manca-o nimeni. 

INGREDIENTE:

 - 200 g paste;
- 200 g friptură de pui;
- 200 ml smântână pentru gătit;
- 200 g roșii tocate;
- 1 lingură de ulei de măsline;
- 1 ceapă mică;
- 3 căței de usturoi;
- 1 dovlecel mic;
- 20 g parmezan ras;
- 125 g mozzarella;
- sare și piper.


Rețeta este rapidă și are mai multe avantaje: pastele pot fi consumate imediat, fără a mai folosi cuptorul sau pot fi gratinate imediat după preparare sau pot fi pregătite cu ceva timp înainte de masă, urmând ca înainte de servire să fie gratinate pentru 10-15 minute la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade.

Dar, să o luăm cu începutul:

1. Am făcut sosul de roșii: am călit ceapa într-o lingură de ulei de măsline, apoi am adăugat dovlecelul tăiat bucățele mici, usturoiul pisat, roșiile tocate și 100 ml de apă. Am lăsat să fiarbă pentru aproximativ 15 minute, până ce legumele au fost pătrunse, iar consistența sosului a devenit mai legată.


Opțional, puteți adăuga și alte legume care vă plac: vinete, măsline, broccoli, ciuperci, etc și orice fel de condimente.

2. Am pus pastele la fiert conform instrucțiunilor de pe ambalaj. Eu am folosit fusilli tricolore, însă puteți folosi orice fel de paste aveți la îndemână.

3. Am tăiat carnea (piept și pulpă) în bucăți micuțe, apoi am adăugat-o peste sosul de roșii și am lăsat-o să dea în câteva clocote cu sosul.


4. Am adăugat smântâna pentru gătit și parmezanul ras și am lăsat să fiarbă împreună cam 2-3 minute, apoi am stins focul.


5. Am adăugat pastele fierte peste sosul de roșii și smântână:


Pastele se pot servi imediat, renunțând să le mai introduceți la cuptor și presărând deasupra cașcaval sau parmezan ras și pătrunjel verde sau puteți urma pașii următori:

6. Am uns o tavă termorezistentă cu unt, apoi am adăugat pastele.


7. Am tăiat mozzarella felii pe care le-am așezat peste paste:


Din acest punct, iarăși aveți două opțiuni: fie băgați pastele imediat la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade, pentru 10-15 minute, fie acoperiți tava cu folie alimentară, o băgați la frigider și o coaceți pentru 15-20 de minute, înainte de servire. Pastele sunt bune calde, așa că e cel mai bine să le coaceți înainte de masă. Le puteți pregăti dimineața și să le coaceți la cină sau chiar să le pregătiți de seara și să le coaceți pentru a doua zi, la prânz. Odată răcite, pastele pot fi feliate cu ușurință și pot fi luate la pachet, încălzindu-se rapid în cuptorul cu microunde.





Poftă bună!

Comentarii

Postări populare