SALATĂ RUSEASCĂ (varianta light)


Salata rusească seamănă cu salata boeuf, însă nu conține carne de vită, ci de pui. Opțional, poate fi preparată și cu șuncă de pui, crenvuști, parizer, etc, însă eu zic să vă limitați la varianta cu piept de pui fiert, e mult mai sănătoasă.

 Popular, s-a împământenit ideea că poți face salată boeuf cu orice fel de carne dorești, însă respectând, măcar în parte, rețeta originală, salata fără vită este salată rusească. Această salată se servește la toate mesele de sărbătoare, însă și la mesele obișnuite, când doriți să ”reciclați” legumele care au fiert la supă sau ați cumpărat prea multe rădăcinoase. Nu necesită tehnici speciale și poate fi adaptată gusturilor familiei voastre. Varianta mea de salată nu conține mazăre pentru că nu ne place și nici vreo cantitate semnificativă de maioneză pentru că încerc să o prepar într-o variantă mai light. Începem?


INGREDIENTE: (4 porții)

- 2 morcovi medii;
- 1 rădăcină de păstârnac;
- 1/2 de țelină mică;
- 1 rădăcină de pătrunjel;
- aprox. 80-100 g de gogoșari murați sau castraveți murați sau amestec din cele două;
- 3 cartofi potriviți fierți în coajă;
- 150 g piept de pui fiert;
- 1 lingură de muștar clasic;
- 3 linguri de maioneză light;
- sare și piper.

Am curățat și fiert rădăcinoasele, cartofii în coajă și pieptul de pui, apoi le-am lăsat să se răcorească și le-am tocat mărunt. Am folosit gogoșari murați, i-am tocat și i-am lăsat câteva minute să se scurgă într-o strecurătoare. Sfatul meu este ca, în momentul în care adăugați gogoșarii/castraveții murați, să îi puneți treptat, să nu acriți prea tare salata. Dacă totuși ați scăpat cam multă acreală, mai fierbeți un cartof pe care să îl adăugați în salată, acesta va regla gustul.

Am amestecat toate ingredientele într-un bol, am potrivit de sare și piper, apoi am transferat într-un bol de sticlă cu capac și am dat la frigider cam două ore înainte de servire.

Nu agreez ornatul salatelor cu acel strat tradițional de maioneză, însă dacă vreți musai să o decorați puteți folosi bucățele de gogoșar, castravete murat, ou fiert, morcov, etc.


Poftă bună!

O altă rețetă de salată aperitiv cu maioneză găsiți aici.

Comentarii

Postări populare