GĂTIM CU SANOVITA: CLĂTITE CU BRÂNZĂ DULCE, RICOTTA ȘI MERIȘOARE ÎN SOS DE SMÂNTÂNĂ







Nouă ne plac clătitele, fie ele cu gem sau dulceață, ciocolată sau umpluturi sărate, toate își găsesc locul în meniurile noastre! Clătitele cu brânză dulce și smântână, specifice zonei Bucovinei, sunt un desert ce necesită puțin mai mult de muncă, însă gustul lor va cuceri chiar și cel mai mofturos mesean, fiind peste toate celelalte tipuri de clătite dulci!

Vă las aici și rețeta unei budinci de clătite cu brânză dulce, în caz că vreți să testați mai multe variante de clătite cu umplutură de brânză. 

INGREDIENTE: (6 PORȚII)

- 6 clătite;
- 250 g ricotta;
- 150 g brânză de vaci;
- 3 ouă;
- 180 g + 3 linguri zahăr brut Sanovita;
- 1 lingură de extract de vanilie;
- 1 linguriță de coajă de lămâie rasă;
- 200 ml smântână pentru frișcă;
- unt pentru uns tava.



Pentru rețeta de astăzi am folosit produse Sanovita, respectiv merișoare confiate în locul obișnuitelor stafide și zahăr brut în locul zahărului alb sau a oricărui alt tip de îndulcitor. 



Merișoarele sunt numite și afinele roșii sau insulina verde, având numeroase efecte benefice asupra organismului: de la prevenirea și tratarea infecțiilor urinare și până la favorizarea tranzitului intestinal, fiind un ajutor de nădejde în lupta împotriva kilogramelor în exces. Mai multe informații găsiți pe site-ul Sanovita, în secțiunea dedicată.


Zahărul brut Sanovita, a nu se confunda cu zahărul brun, nu conține coloranți sau conservanți alimentari și este obținut prin procedee simple, bazate pe principiul păstrării melasei naturale a trestiei de zahăr și nu pe rafinarea ei. Așadar, încercați să alegeți zahărul brut în locul zahărului alb, ori de câte ori aveți ocazia!

După ce v-am lămurit ce ingrediente ne sunt necesare, vă invit să urmăriți pașii de preparare:

1. Am copt clătitele după rețeta mea de clătite pufoase, care nu dă greș niciodată și pe care o găsiți aici. Pentru rețeta de astăzi am folosit 1/2 din cantitatea de ingrediente folosite în rețeta de clătite simple.


2. Într-un bol am amestecat brânza bine scursă, ouăle, zahărul (180 g), extractul de vanilie și coaja de lămâie.


3. După ce am omogenizat bine, am adăugat merișoarele. Nu este nevoie să hidratați merișoarele, acestea se vor umfla din zerul lăsat de brânză.


4. Am uns o tavă cu unt, apoi am tapetat-o cu o lingură de zahăr brut Sanovita.



5. Am trecut la umplerea clătitelor și am pus în fiecare aproximativ 3 linguri de compoziție de brânză, apoi am rulat, astfel încât să nu curgă compoziția.


6. Am așezat clătitele în tavă, mi-au încăput 6, fără să le înghesui.


7. Compoziția rămasă am amestecat-o cu 200 ml de smântână dulce și 2 linguri de zahăr brut Sanovita, apoi am turnat-o peste clătite.


8. Am dat la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade, pentru 30 de minute, până s-au rumenit ușor deasupra.


Vă recomand să le serviți calde, împreună cu toți cei dragi și să vă bucurați de un desert sănătos, din ingrediente curate, fără aditivi, coloranți și conservanți, exact ca pe vremea bunicii.


Poftă bună!


Comentarii

Postări populare