CATAIF CU TOPPING DE FRIȘCĂ ȘI NUCI



Un desert de inspirație turcească pe care l-am găsit, sub o formă simplă, într-o carte veche de bucate - de aici a plecat ideea! Am mâncat cataif de multe ori în restaurant, însă de fiecare dată l-am primit cald și acompaniat, eventual, de înghețată. Ei bine, astăzi vă propun o variantă de cataif răcoros, de la frigider, cu topping de frișcă și nuci.

INGREDIENTE: (2 PORȚII)

1. CATAIF:

- 60 g fidea;
- 20 g unt topit;
- 40 g mozzarella;

2. SIROP:

- 100 ml apă;
- 50 g zahăr;
- 2-3 picături de esență de vanilie/portocală.

3. DECOR:

- frișcă bătută;
- nuci/fistic/etc.


Am topit untul și am amestecat fideaua în el, până l-a ”înghițit” pe tot.


Am folosit 2 vase de tip ramekin pentru a coace cataiful. Am împărțit fideaua, imaginar, în 4. Am pus jumătate din fidea pe fundul vaselor:


Peste stratul de fidea am adăugat mozzarella felii. Dacă folosiți mozzarella proaspătă, este indicat să o scurgeți bine înainte de a o folosi. 


Am acoperit feliile de mozzarella cu restul de fidea rămasă:


Am dat vasele la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade, pentru aproximativ 15 minute, până ce fideaua se rumenește bine deasupra.


Cât fideaua a stat la cuptor, am făcut siropul de zahăr. Siropul se lasă puțin la răcorit și se toarnă cald peste cataiful scos din cuptor.


Am lăsat prăjiturile să ajungă la temperatura camerei, timp în care siropul se va absorbi de fidea, apoi am dat la rece pentru aproximativ 4 ore, înainte de a le servi. Exact înainte de servire, am desprins marginile cataifului cu un cuțit, am răsturnat prăjiturile pe farfurii și le-am ornat cu frișcă bătută și nuci mărunțite.


Opțional, dacă nu vă plac deserturile cu brânză, puteți renunța la mozzarella. Atât cu brânză, cât și fără, desertul este foarte bun și foarte simplu de preparat!

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare