CLAFOUTIS CU VIȘINE CONGELATE




Se apropie sezonul fructelor (și abia îl aștept!), așa că se impune o ”curățenie” generală printre fructele congelate vara trecută. Așadar, ultima pungă de vișine s-a transformat într-un minunat clafoutis, un desert de origine franceză care se aseamănă cu o budincă sau chiar cu o clătită uriașă, gătită la cuptor. Un desert plin cu fructe acrișoare, ce se poate servi atât călduț, cât și rece, garnisit cu zahăr pudră, frișcă sau înghețată de vanilie, după preferințe.

Desertul original se face cu cireșe, vă las aici rețeta, să o testați în sezonul cireșelor.


INGREDIENTE:

- 500 g vișine;
- 130 g făină;
- 240 ml lapte;
- 100 g eritriol/zahăr;
- 50 g unt topit;
- 4 ouă;
- 2-3 picături de esență de migdale;
- 1 lingură de extract de vanilie/1 plic de zahăr vanilat;
- 1 praf de sare;
- 1 lingură de pesmet;
- unt pentru uns tava.


Am lăsat vișinele la decongelat peste noapte, apoi le-am scurs bine de tot. Am uns o tavă pentru tarte cu unt, apoi am presărat pesmet. Pesmetul are rolul de a absorbi lichidul în exces din prăjitură. Dacă folosiți fructe proaspete, puteți renunța la pesmet, în funcție de cât de zemoase sunt sau nu. Totodată, în rețeta originală se recomandă folosirea fructelor cu tot cu sâmburi pentru aromă, așa că nu veți mai avea nevoie de pesmet. Dacă nu folosiți fructe cu sâmburi, eu zic să nu renunțați la pesmet și să adăugați câteva picături de esență de migdale pentru a înlocui aroma lăsată de sâmburi în clafoutis.


Am așezat cât mai uniform vișinele pe fundul formei de tartă.


Am mixat restul ingredientelor (eu am folosit îndulcitor pentru a reduce numărul caloric al desertului) până la omogenizare, am obținut un amestec asemănător celui pentru clătite, pe care l-am turnat peste fructe.


Am dat la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade, pentru 30 de minute, până s-a rumenit și s-a închegat. La copt, desertul se umflă, însă pe măsură ce se răcește, se va lăsa.




Se poate servi călduță sau rece, de la frigider, cu recomandările pe care vi le făceam la începutul rețetei: simplă, pudrată, cu frișcă sau înghețată.

Sunt convinsă că vă va plăcea! 


Poftă bună!


Comentarii

Postări populare