DESERT CU MASCARPONE ȘI CĂPȘUNE (FĂRĂ COACERE)


Știți cutia de mascarpone pe care ați luat-o așa, ”să fie”? Ei bine, a venit momentul să îi oferiți o menire grandioasă și să o transformați într-o cremă delicioasă! Vă propun un desert lejer, rapid de preparat, pe care l-am ”inventat” din ingredientele pe care le aveam la îndemână. Această prăjitură va fi grozavă și la vară, când vă veți putea bucura de un ”dulce de casă” fără să aprindeți cuptoarele!

INGREDIENTE: (6 - 8 PORȚII)

- 100 g pișcoturi;
- 100 ml lapte;
- 100 g zahăr pudră;
- 250 g mascarpone;
- 100 ml smântână pentru frișcă;
- 200 g căpșune;
- 30 g fulgi de ciocolată;
- ciocolată topită pentru decor. (opțional)


Am folosit o tavă de sticlă, tip tavă de chec în care îmi încap fix 6 pișcoturi pe câte un strat, așadar am folosit 12 pișcoturi. În funcție de tava pe care o veți folosi va trebui să adaptați cantitățile de pișcoturi și lapte.

Am însiropat primele 6 pișcoturi în lapte și le-am așezat pe fundul tăvii.

Am mixat brânza mascarpone cu smântâna și zahărul pudră până am obținut o cremă fermă. Nu mixați în exces, se poate tăia! Opriți mixerul când crema s-a întărit.

Am tăiat bucățele mici căpșunele (eu am păstrat 2 pentru decor) și le-am adăugat în cremă.

Am împărțit, ochiometric, crema în două și am pus jumătate peste primul strat de pișcoturi. Jumătatea rămasă în castron am amestecat-o cu fulgii de ciocolată.


Am așezat noul strat de pișcoturi, însiropate în lapte:


Peste ele am pus restul de cremă și am nivelat.


Am ornat cu căpșune feliate și ciocolată topită.



Am dat la rece două ore înainte de servire. Așa-i, că e rapid? Și, credeți-mă pe cuvânt de femeie însărcinată, e delicioasă!

Poftă bună!

Alte deserturi fără coacere găsiți aici.

Comentarii

Postări populare