CLAFOUTIS CU CIREȘE

Un desert obligatoriu în sezonul cireșelor. Se poate face și cu altfel de fructe (vișine, căpșune, piersici, etc), însă mi se pare cea mai reușită combinație în varianta cu cireșe. Rețeta originală menționează folosirea cireșelor cu sâmburi pentru ca sucul fructelor să nu se amestece în prăjitură. Eu folosesc cireșele fără sâmburi și vă recomand să procedați la fel, prăjitura iese minunată.

Pe cât de bună este, pe atât de rapid se face:

INGREDIENTE:

  • 600 g cireșe fără sâmburi;
  • 250 ml lapte;
  • 140 g făină;
  • 100 g Green sugar/ orice fel de zahăr preferați;
  • 60 g unt topit;
  • 15 g unt pentru uns tava;
  • 2 pliculețe de zahăr vanilat;
  • 4 ouă;
  • Un praf de sare.

Am folosit o tavă de tartă pentru a coace prăjitura. Durează maximum 5 minute să ajungă în cuptor.

Am uns tava cu unt, apoi am așezat cireșele. Restul ingredientelor le-am amestecat într-un castron, le-am mixat aproximativ 2 minute, apoi le-am răsturnat peste cireșe.

Am dat la cuptor pentru 45 de minute, la 180 de grade.

Prăjitura se poate garnisi cu zahăr pudră (eu nu simt nevoia!), frișcă sau se poate servi alături de înghețată. Are textura unei budinci ușoare. Se poate servi caldă sau rece, după preferințe. 

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare