PANDIȘPAN CU VIȘINE



Vremea rece m-a îndemnat să aprind cuptorul și să pregătesc ceva bun. Am ales o prăjitură simplă, pufoasă, aromată și cu multe vișine, a cărei rețetă s-a transmis din generație în generație în familia noastră. Vreți să o încercați și voi?

Coptul unei prăjituri, în special în zilele mohorâte, poate fi o adevărată terapie.  

INGREDIENTE:

- 6 ouă;
- 6 linguri de îndulcitor/zahăr;
- 3 linguri de ulei;
- 1 plic de zahăr vanilat;
- 8 linguri de făină;
- coajă rasă de lămâie;
- un praf de sare;
- 700 g vișine (congelate, în cazul meu!)

Am separat ouăle și am bătut albușurile împreună cu sarea și zahărul până am obținut o cremă fermă și lucioasă. Am încorporat, pe rând, restul ingredientelor: gălbenușurile, făina, uleiul, zahărul vanilat și coaja de lămâie, amestecând încet pentru ca aluatul să rămână aerat. Nu am folosit praf de copt și nu este necesar, prăjitura va crește frumos în cuptor.

Am răsturnat aluatul într-o tavă încăpătoare.


Am presărat vișinele bine scurse în prealabil.


 Eu am folosit vișine congelate, așa că le-am lăsat la decongelat și scurs într-o strecurătoare, cu câteva ore înainte de a mă apuca de prăjitură. Dacă vișinele nu sunt foarte bine scurse, amestecați-le cu o lingură de făină, înainte de a le pune în aluat. Făina va absorbi excesul de lichid.

Acest tip de prăjitură se poate face cu orice fel de fructe preferați, proaspete sau congelate. Vara îmi place să fac cu cireșe, căpșuni, vișine, piersici și caise, toamna cu prune, iar iarna cu ce găsim în congelator. 

Am dat la cuptor pentru aproximativ 30 de minute, la 180 de grade.


Prăjitura este gata când este frumos rumenită deasupra și trece testul scobitorii.

Am lăsat să se răcească, apoi am porționat-o.

Dacă vreți să fie mai dulce, puteți pudra cu zahăr. Eu o prefer acrișoară și aromată, fără adaos de zahăr.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare