FICĂȚEI LA CUPTOR ÎN SOS DE VIN ȘI ROȘII



Vă propun un fel de mâncare rapid, ieftin și foarte gustos. Sunt mare fan ficăței, cam în toate formele posibile. Prefer însă să evit variantele prăjite sau călite în tigaie și încerc să gătesc la fel de gustos, însă mult mai sănătos și dietetic. Prin această metodă de preparare, ficățeii devin incredibil de fragezi, cremoși și aromați.

INGREDIENTE:

- 500 g ficat de pui;
- 1 ceapă;
- 3 căței de usturoi;
- 50 ml vin alb;
- 1 lingură de ulei de măsline;
- 150 ml suc de roșii;
- sare și piper.

Am spălat ficățeii în apă rece, apoi i-am lăsat la scurs într-o strecurătoare. I-am porționat în bucățele potrivite și i-am așezat în tava de copt. Am tăiat o ceapă rondele, am pisat mărunt usturoiul și le-am adăugat peste ficăței.


Am presărat piper și am turnat sucul de roșii, uleiul și vinul peste ficăței.


Am dat la cuptor, neacoperiți, pentru 45 de minute, la 180 de grade. Când i-am scos din cuptor, am sărat și am amestecat ușor, fără să sfărâm ficățeii. Sarea adăugată prea devreme peste ficăței îi întărește și îi face cauciucați, așadar vă recomand să folosiți sare doar la final, când ficățeii sunt deja gătiți.


Poftă bună!




Comentarii

Postări populare