FALAFEL




Falafelul este una dintre rețetele de bază ale lumii arabe. Totodată, la nivel european a câștigat teren atât în rândul vegetarienilor, cât și a celor ce doresc o mâncare gustoasă, fără carne. În post, poate fi o alegere minunată, servit în lipie alături de salată și sos tahini sau simplu, lângă hummus

Vă mai spun și că se face repede și ușor! Cea mai complicată parte în această rețetă este că trebuie să lăsați năutul la hidratat peste noapte, nu puteți folosi năut din conservă, întrucât nu are textura necesară.

INGREDIENTE:

- 250 g năut hidratat;
- 2 cepe;
- 2 legături de pătrunjel;
- 1 linguriță de coriandru;
- 1 linguriță de chimion;
- 1 linguriță de bicarbonat de sodiu;
- 1 lingură de făină;
- sare, după gust.

Am pus toate ingredientele, cu excepția lingurii de făină, în vasul robotului de bucătărie și am mărunțit, până am obținut o consistență ca în poza de mai jos. (un pic granulată)


Am adăugat făina și am încorporat-o în compoziție.


Am format chiftelele de falafel, fără a presa prea mult compoziția. Puteți face orice formă vă place.


Le-am prăjit în baie de ulei, câte 2-3 deodată, nu mai multe pentru a se coace uniform și a se păstra temperatura optimă a uleiului.



 Când sunt gata, vor avea o culoare maro, să nu credeți că sunt arse! Aceasta este culoarea pe care vă doriți să o obțineți pentru a fi siguri că sunt bine coapte și la interior.


Am servit în lipie alături de legume și sos tahini. Pentru sosul tahini, luați o lingură de pastă de susan, desfaceți-o ușor în aproximativ 100 ml apă și amestecați-o cu sucul de la jumătate de lămâie!

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare