CARTOFI ÎNTREGI COPȚI (FĂRĂ COAJĂ)




Afară fulguiește de zor, nici nu mai țin minte ultima ninsoare din noiembrie. Parcă se grăbește puțin iarna asta.

Cu tot frigul de afară, aș fi avut chef de niște cartofi noi copți, drept garnitură pentru ficățeii aromați pe care i-am gătit. Dar de unde cartofi noi? Așadar, am împrovizat.

INGREDIENTE:

- 5 cartofi potriviți;
- 1 lingură de ulei de măsline;
- 30 g unt;
- sare.

Dacă vreți să adaptați rețeta pentru post, renunțați la unt și adăugați o lingură de ulei de măsline în plus.

Am curățat cartofii de coajă, i-am spălat și uscat, apoi i-am așezat într-o tavă de copt (fără hârtie de copt), am turnat câte puțin ulei deasupra fiecărui cartof și am sărat bine pe toate părțile. Am tăiat bucățele mici de unt pe care le-am pus peste cartofi și am dat la cuptorul încins la 200 de grade pentru aproximativ 60 de minute, până s-au rumenit.


Bucățelele de unt s-au topit și au format o peliculă la suprafața cartofilor, făcându-i crocanți la exterior și delicios de cremoși la interior. În locul untului puteți pune untură dacă aveți.


O altă rețetă cu garnitură de cartofi, găsiți aici.


Poftă bună!

Comentarii

Postări populare