TOCANĂ DE VARZĂ DULCE




Îmi place să profit din plin de legumele de vară. Deși îmi place foarte mult carnea, vara simt nevoia să gătesc mai puțin cu carne și mai mult cu legume. Mâncarea de varză, inspirată tot din preparatele bunicii mele, urmează regulile unei tocănițe, însă este foarte slab calorică, potrivită unei diete. 

INGREDIENTE:
 - 1,5 kg de varză; 
- 1 kg de roșii; 
- 2 cepe; 
- 1 ardei kapia; 
- 1 dovlecel mic; 
- 1 morcov; 
- Cimbru;
- Sare; 
- Piper; 
- Foi de dafin; 
- 1 lingură de ulei; 

Întâi, am tocat varza și am amestecat-o într-un vas încăpător cu o linguriță de sare. Am lăsat-o deoparte și am curățat ceapa, morcovul, dovlecelul și ardeiul, apoi le-am tocat pe toate la robotul de bucătărie. Într-o cratiță mare am pus legumele la înăbușit într-o lingură de ulei și 1/2 de cană cu apă. Am lăsat cam 5 minute, apoi am adăugat varza și am lăsat focul mic. 

Cât am lăsat cratița pe foc, m-am ocupat de roșii. Am crestat superficial coaja, le-am scufundat pentru aproximativ 10 secunde în apă clocotită, le-am decojit, le-am tăiat cubulețe și apoi le-am pus peste varză. Am mai lăsat pe foc aproximativ 10 minute, apoi am transferat totul într-un vas termorezistent și am condimentat cu sare, piper, cimbru și foi de dafin. 

Am dat vasul la cuptor, la 180 de grade, pentru 70 de minute. Dacă vi se pare că se rumenește prea tare deasupra, puteți acoperi cu folie de aluminiu. 

Se servește după preferințe: cu pâine sau mămăliguță și ardei iute, goală sau pe post da garnitură pentru carne. 

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare