Un altfel de tiramisu

 
Știți pofta aia de dulce care nu trece cu niciun pahar cu apă? Voiam ceva fresh, dar foarte gustos, în care să folosesc smântâna care expira peste 5 zile, dar și căpșunele prea multe pe care le aveam. Cam așa a luat naștere această prăjitură.

Este impropriu spus tiramisu, însă vom folosi pișcoturi și tehnica de la tiramisu, așa că putem folosi această denumire.

Vă invit să o testați, este magnifică pentru un răsfăț de vară!

INGREDIENTE:

  • 400 g pișcoturi;
  • 300 ml lapte;
  • 1 lg miere;
  • 500 g de căpșune;
  • 200 ml smântână pentru frișcă;
  • 250 g mascarpone;
  • 3 linguri de zahăr;

Începem cu căpșunele pe care le-am spălat și le-am curățat de codițe, după care le-am lăsat cam două ore la temperatura camerei, cu o lingură de zahăr deasupra, pentru a-și lăsa siropul.

Ne ocupăm apoi de frișcă, eu am bătut-o la robot, împreună cu două linguri de zahăr, și apoi am amestecat-o cu cele 250 g de mascarpone. Am dat crema la rece.

Am scurs bine căpșunele și le-am blenduit. (Va ieși un piure destul de zemos).

Am încălzit laptele în care am adăugat o lingură de miere și am început să înmoi pișcoturile și să le așez în tavă. Nu am ținut mult pișcoturile, le-am scufundat și imediat le-am pus în tavă, ele vor trage și din zeama piureului de căpșune. Peste primul strat de pișcoturi am pus un strat de piure (împărțiți cantitatea de piure în două), apoi un strat de cremă. Repetăm operațiunea de însiropare a pișcoturilor, doar că aici am procedat puțin diferit. Am pus noul strat de pișcoturi peste cremă, iar peste pișcoturi am pus piureul de căpșune. Piureul de căpșune mi s-a părut cam prea zemos și, de teama unei prăjituri mult prea însiropate, am mai adăugat un strat de pișcoturi, apoi un strat de cremă și am ornat cu feliuțe de căpșune.
Așadar, recapitulăm straturile, de jos în sus: pișcoturi, piure, cremă, pișcoturi, piure, pișcoturi, cremă, căpșune. Dacă piureul nu este foarte zemos, puteți sări peste ultimul strat de pișcoturi.

Partea cea mai grea este că trebuie să stea la frigider, să se așeze toate aromele și să se însiropeze. Minimum 3 ore. Ideal ar fi să stea 4-5 ore, înainte de a o tăia.

Este cel mai bun și mai răcoritor desert cu fructe! Plus că se face foarte repede și nu e nevoie să aprindeți cuptoarele!

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare