Ghiveci mănăstiresc (baby friendly)


O mâncare ușoară, care adună toate aromele verii într-o farfurie. Nici nu știu cum să vă descriu ce miros îmbietor a cuprins casa. În câteva minute m-am teleportat în gospodăria bunicii mele, de la ea este rețeta, în cea mai mare parte. Mama Tia, bunica mea, face cea mai bună mâncare, garnisită cu suflet.  Ghiveciul ăsta parcă are gust de  copilărie.
 Vi s-a făcut poftă?

INGREDIENTE:
- 3 cepe medii;
- 2 vinete;
- 1 dovlecel;
- 3 roșii;
- 2 ardei kapia;
- 1 morcov;
- 4 căței de usturoi nou;
- o mână de păstăi;
- pătrunjel verde;
- oregano;
- busuioc;
- piper; 
- ulei de măsline;
- sare (opțional);
- 2-3 feliuțe de ardei iute (opțional)

Astăzi am gătit același lucru pentru toată familia, așa că am adaptat puțin rețeta ca să fie potrivită ștrumfilincăi.

Am înăbușit ceapa împreună cu morcovul în puțin ulei de măsline și apă, apoi am adăugat, pe măsura ce curățam, restul legumelor: ardeii, vinetele, dovlecelul, usturoiul, păstăile și roșiile. Am amestecat bine și am lăsat pe foc, la fiert, aproximativ 10 minute. Apoi, am condimentat cu busuioc, oregano și puțin piper, am amestecat încă o dată și am transferat legumele într-un vas termorezistent. Am adăugat puțină apă, să fiu sigură că legumele au în ce să se înăbușe. Am dat la cuptor pentru 60 de minute. În primele 30 am lăsat tava acoperită cu hârtie de copt (sau folie de aluminiu), iar în ultimele 30 am lăsat tava descoperită pentru ca ghiveciul să scadă și să se rumnească. Când l-am scos din cuptor am presărat pătrunjel verde deasupra. Se poate servi cald sau la temperatura camerei.
A ieșit delicios, tava deja a fost spălată. Cei mari au servit cu pâine împletită (puțină!) și cea mică a servit cu piept de pui.

Opțional, dacă nu oferiți piticilor, puteți asezona cu sare și câteva feliuțe de ardei iute.

Comentarii

Postări populare