PRĂJITURA MUȘUROI DE CÂRTIȚĂ






Prăjitura "mușuroi de cârtiță" a făcut furori acum ceva vreme și toată lumea folosea un premix cumpărat din supermarket. N-am prea fost fan premix-uri, așa că nu am gustat niciodată acest tip de desert. Astăzi, la cererea soțului meu, inspirat de o reclamă, m-am simțit provocată și am făcut prăjitura doar din ingrediente naturale, după o cercetare minuțioasă. Rezultatul? O prăjitură mai bună și mult mai sănătoasă decât sora vitregă de la cutie, conform spuselor bunului meu soț. Eu nu am termen de comparație, dar vă spun sincer că e o prăjitură-tort grozavă, în care aromele și texturile se îmbină perfect.

Așadar, vă invit să testați și voi un mușuroi de cârtiță cu ingrediente naturale și controlate, fără aditivi și conservanți!


INGREDIENTE:

1. BLAT:

 - 160 g făină tip 000;
- 5 ouă;
- 200 g de zahăr brut;
- 3 linguri de ulei;
- 40 g cacao;
- 1 plic de zahăr vanilat;
- un praf de sare;
- 5 g praf de copt. (opțional)

2. CREMĂ:

- 500 g mascarpone;
- 150 g zahăr pudră;
- 100 g fulgi de ciocolată cu lapte;
- 200 ml smântână pentru frișcă;
- 2 banane mari/3 mai mici;
- 1 lingură de extract de vanilie.


Am mixat ouăle cu zahărul și sarea până au crescut în volum, apoi am adăugat uleiul, cacao și făina și am omogenizat compoziția cu o spatulă. Am folosit o tavă cu pereții detașabili, cu diametrul de 25 cm, însă, dacă aveți, folosiți o tavă puțin mai mică, pentru ca prăjitura să iasă mai înaltă. Eu nu am folosit praf de copt, întrucât am bătut ouăle foarte bine, dar, dacă nu sunteți siguri, adăugați, pentru a garanta reușita blatului.


Am pus blatul la cuptor pentru aproximativ 30 de minute, la 180 de grade. Verificați să treacă testul scobitorii.


Am scos blatul din formă și l-am lăsat să se răcească de tot, pe un grătar de bucătărie.


Nu este foarte înalt pentru că tava a fost mare, însă îl prefer așa. Dacă vă doriți un blat mai înalt, folosiți o formă mai mică de tort.

Cât s-a răcit blatul, m-am ocupat de cremă: am bătut smântâna pentru frișcă împreună cu brânza mascarpone, zahărul pudră și vanilia, până s-a întărit. Aveți grijă, nu bateți crema excesiv, se poate tăia. Am amestecat în cremă fulgii de ciocolată.


Am dat crema la frigider până la momentul folosirii.

Am decupat blatul: am trasat cercul cu ajutorul unei farfurii, apoi am scobit cu lingurița:


Opțional, puteți însiropa puțin blatul. Eu l-am gustat și mi s-a părut ok așa, plus că va mai prelua din umiditatea cremei. Dacă l-ați copt ceva mai mult, poate fi mai uscat și vă recomand să îl însiropați. Am tăiat bananele pe lung și am umplut cu ele baza scobită a blatului.


Peste banane am aranjat crema straciatella:


Am decorat tortul în mod clasic, cu firimituri din blatul scobit:


Prăjitura se dă la rece măcar două ore înainte de servire.

Poftă bună!


Comentarii

Postări populare