CHIFLE PUFOASE CU LAPTE (II)


V-am prezentat acum ceva timp această rețetă de chifle pufoase, cu ierburi aromatice, însă de ceva vreme nu am mai cumpărat pâine, ci am făcut-o în casă, făcând tot felul de teste cu aluatul. Așa am ajuns și la această rețetă de chifle, foarte pufoase și numai bune de savurat cu burgeri, sandvișuri sau chiar ca atare, alături de mâncare cu sos.

INGREDIENTE:

- 280 g făină;
- 170 ml lapte;
- 30 g unt topit;
- 5 g drojdie uscată;
- 1/2 de linguriță de sare;
- 1/2 de lingură de zahăr.


Am pus toate ingredientele în cuva mașinii de pâine, întâi lichidele, apoi solidele și drojdia în compartimentul special și am lăsat-o să frământe, conform programului. Am scos aluatul frământat, l-am pus într-un bol uns cu ulei și l-am lăsat să crească, la temperatura camerei, până ce și-a dublat volumul. (aproximativ o oră)



Am pus aluatul pe blatul de lucru, l-am prelucrat într-o baghetă, apoi l-am tăiat în 6 bucăți aproximativ egale. 


Fiecare bucată am întins-o, apoi am împăturit-o ca în pozele de mai jos, după care i-am dat formă de bilă și am așezat-o într-o tavă în care am pus hârtie de copt. Aluatul este foarte flexibil, se lucrează grozav cu el.





Am acoperit tava cu folie alimentară și am lăsat chiflele să crească încă 25 de minute, la temperatura camerei.




Am uns chiflele cu ou bătut.



Apoi am presărat semințe de susan peste ele. Puteți folosi orice vă place: susan, mac, semințe, ierburi aromatice, sare, etc.


Am dat la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade, pentru 20 de minute, până se rumenesc frumos deasupra. În cuptor am avut un vas cu apă, astfel încât coaja să rămână moale.



În primele 10 minute după coacere chiflele sunt ușor tari la suprafață, apoi se înmoaie și devin incredibil de pufoase!




Comentarii

Postări populare