CANNELLONI CU CARNE DE PUI ȘI SOS BECHAMEL




Acum vreo două săptămâni am făcut dovlecei la cuptor umpluți cu pui și legume și mi-a rămas ceva sos de carne, așa că l-am congelat, urmând a-și găsi menirea în următoarele meniuri. Astăzi i-a venit rândul, întrucât am făcut niște cannelloni grozavi cu acest sos. Da, când faceți prea mult sos îl puteți congela, până la o lună și îl puteți folosi ulterior, lăsându-l să se decongeleze lent, în frigider. Așadar, cu treaba pe jumătate făcută, rețeta a mers foarte repede. Rețeta sosului o găsiți aici, însă vă voi lăsa și lista de ingrediente, să vă fie ușor la preparare.


INGREDIENTE: (2 PORȚII)

1. SOS DE CARNE:

-  100 g piept de pui tocat;
- 1/4 de ceapă;
- 1 lingură de roșii pasate;
- 1 cățel de usturoi;
- 1/2 de dovlecel ras;
- 1/4 de ardei kapia;
- ulei de măsline;
- condimente, după gust.

2. CANNELLONI:

- 6 tuburi de cannelloni;
- 150 g mozzarella.

3. SOS BECHAMEL:

- 40 g unt;
- 40 g făină;
- 250 ml lapte;
- sare, piper, nucșoară rasă.


Pentru sosul de carne, puneți foarte puțin ulei de măsline într-o tigaie și căliți puțin ceapa, apoi adăugați carnea de pui și lăsați-o până își schimbă culoarea, după care adăugați dovlecelul ras, ardeiul kapia tăiat mărunt, usturoiul pisat, condimentele și apă, cât să cuprindă carnea. Lăsați să fiarbă împreună cam 15-20 de minute, apoi adăugați roșiile pasate și potriviți de gust, urmând a lăsa sosul să scadă până la consistența dorită. Detaliile de preparare și poze relevante, găsiți aici

Întrucât am ales să pregătesc doar două porții de cannelloni (generoase, ce-i drept, pot fi lejer 3!) am ales o tavă micuță, în care îmi încap fix 6 tuburi. Testați tava pe care intenționați să o folosiți pentru a vedea cum se așează.

Am uns tava cu unt.

Am umplut pastele cu sos.



Mi-au rămas cam două linguri de sos, pe care l-am pus peste paste.


Am feliat foarte subțire 100 g de mozzarella și am așezat-o peste pastele umplute.


Sosul bechamel se face foarte ușor: într-o crăticioară am pus la topit untul, apoi am adăugat făina și am încorporat, subțiat treptat cu lapte, până am obținut o consistență cremoasă. Am lăsat la fiert, apoi am stins focul și am condimentat sosul cu sare, piper și nucșoară.




În tavă, deasupra mozzarellei feliate, am turnat sosul bechamel și am ras restul de 50 g de mozzarella.



Din acest punct, aveți două opțiuni: fie o puneți la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade pentru 30-35 de minute, fie o puneți la frigider și o coaceți cu jumătate de oră înainte de a mânca. Mi se pare minunată caldă, nu mă prea dau în vânt după paste reîncălzite, în general. Având în vedere că am mâncat-o fierbinte, nu am poze cu secțiunea. Pentru o secțiune frumoasă trebuie lăsată să se răcească măcar jumătate de oră după ce ați scos-o din cuptor.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare