GĂTIM CU SANOVITA: GRANOLA - CEREALE COAPTE PENTRU MIC DEJUN!





Ce spuneți dacă vă las aici o rețetă de cereale coapte, perfecte pentru micul dejun, gustări sau deserturi sănătoase, doar cu ingrediente naturale, fără aditivi, coloranți și conservanți? Totodată, puteți alege dacă folosiți sau nu îndulcitor, spre deosebire de variantele din supermarket, care sunt pline de zahăr.

Granola se poate adapta într-un milion de feluri, eu vă propun o rețetă de bază, super simplă, gata în cel mult 20 de minute și care se poate păstra, fără griji, în borcan închis ermetic, până la 2 săptămâni, pe care o puteți personaliza după ingredientele pe care le aveți la dispoziție și după gusturile voastre.


INGREDIENTE: (4-6 PORȚII)

- 100 g Musli Creativ Sanovita;
- 20 g semințe crude de floarea soarelui;
- 30 g fulgi crocanți de ovăz;
- o mână de merișoare;
- o mână de bucățele de papaya;
- 1 lingură de sirop de agave; (opțional)
- 1 lingură de miere; (opțional)
- 2 linguri de ulei de cocos;
- 1 lingură de extract de vanilie.



Musli Creativ de la Sanovita este un produs perfect pentru a crea rețete de granola, întrucât conține: fulgi de cereale integrale (grâu, ovăz, secară, orz), tărâțe de ovăz, mini migdale, semințe de floarea soarelui, semințe de dovleac, semințe de susan și semințe de in, precum și fulgi de cocos. Adică un mix din cele mai bune ingrediente pentru baza rețetei de granola. Este mult mai comod să folosiți acest musli decât să cumpărați câte o punguță din fiecare ingredient și să cântăriți cantitatea necesară.


Am ales să adaug un plus de migdale și semințe pentru că ne plac și dau un plus de ”crocănțime” cerealelor coapte. Nu e obligatoriu să le adăugați sau le puteți înlocui cu alte tipuri de nuci și semințe.

Migdalele crude de la Sanovita sunt o alegere excelentă, întrucât nu provin din culturi modificate genetic și nu au suferit niciun proces de preparare. Migdalele consumate crude, în mod frecvent, ajută la remineralizarea organismului, prevenind stările de oboseală și epuizare a organismului, au proprietăți probiotice, îmbunătățesc digestia, accelerează metabolismul și combat constipația.


Să trecem la metoda de preparare:

Am pus într-un bol de sticlă cele 100 g de musli creativ, fulgii crocanți de ovăz, migdalele și semințele de floarea soarelui.


Am adăugat apoi uleiul de cocos, siropul de agave, mierea, extractul de vanilie și am omogenizat. Nu este nevoie să topiți uleiul de cocos, se topește în procesul de frecare/amestecare.


Peste amestecul obținut am adăugat fructele uscate, în cazul meu merișoarele și papaya:


Am omogenizat totul foarte bine:


Am răsturnat amestecul în tava tapetată cu hârtie de copt, presând ușor într-un pătrat:


Am dat la cuptorul preîncălzit, la 250 de grade, pentru aproximativ 10-15 minute, până ce se rumenesc frumos cerealele. Aveți grijă să nu se ardă, timpul poate diferi în funcție de cantitățile folosite și de cuptor!



Lăsați granola să se răcească foarte bine înainte de a o rupe bucățele și de a o transfera în borcan.


Eu prefer granola lângă iaurt grecesc și fructe proaspete, însă o puteți servi cu lapte, iaurt cu arome, topping pentru budinci sau înghețată.


Este crocantă, aromată, și cu ingrediente naturale și sănătoase, cum să nu îți placă?

Poftă bună!

Alte idei pentru mic dejun găsiți aici.

Comentarii

Postări populare