PICCATA DE PUI


Dor de Roma? Măcar în farfurie să regăsim o părticică din măreția și savoarea Orașului Etern.

Piccata este o mâncare foarte ușor de preparat, nu foarte ușoară caloric, în schimb. Aviz celor care sunt la dieta!

Aromele ei minunate sunt perfecte pentru o masă de duminică în familie, dar și pentru o cină romantică, cu iz roman. În italiană, piccata se referă la modul de preparare al cărnii, respectiv sotată și servită cu un sos de lămâie, unt și verdețuri. Ea se poate mânca simplă sau se poate alătura pastelor, cartofilor sau orezului. 

V-am făcut puțin poftă? Să trecem la treabă!

INGREDIENTE:
  • 50 g unt;
  • 1 lg ulei de măsline;
  • 650 g piept de pui;
  • 50 ml vin alb;
  • 6 roșii uscate;
  • 3 lgț de capere;
  • 250 ml supă de pui/apă;
  • 200 ml smântână pentru gătit;
  • Sucul de la o lămâie;
  • 1 cățel de usturoi mărunțit;
  • Sare, piper, fulgi de chilli;
  • Pătrunjel verde.

Începem cu pregătirea cărnii de pui. Am avut trei bucăți medii de piept, pe care le-am tăiat în două. Am condimentat carnea cu sare, piper si fulgi de chilli. Opțional, puteți da carnea condimentată prin făină, înainte de a o pune în tigaie, făina urmând a acționa ca un agent de îngroșare pentru sos. Am sărit acest pas pentru că nu agreez sosurile cu făină. Într-o tigaie încăpătoare, am pus untul la topit, împreună cu o lingură de ulei de măsline, după care am adăugat carnea.
Am lăsat-o să se rumenească, aproximativ 4-5 minute pe fiecare parte, apoi am scos-o într-un vas de sticlă și am acoperit-o, să se mențină caldă. Peste untul din tigaie am adăugat vinul, o cană de apă (nu am avut supă!), roșiile uscate tocate, caperele, sucul de lămâie și usturoiul. Am lăsat să dea în clocot și să scadă cam la jumătate. Apoi, am adăugat smântâna și am lăsat să dea din nou în clocot. Am condimentat, am așezat carnea și am mai lăsat pe foc aproximativ 3 minute, pentru ca sosul și carnea să își împrumute aromele. Am stins focul și am presărat pătrunjel verde tocat. 
Așa-i că e simplu?



Poftă bună!

Comentarii

Postări populare