ARIPIOARE PICANTE LA CUPTOR


Din când în când, ne dorim junk food. Am ajuns la concluzia că ne putem bucura de gust de junk food cu ingrediente proaspete și fără adaosuri dubioase, gătite proaspăt chiar în bucătăria noastră. Cam așa a luat naștere această rețetă. Cum să vă descriu rezultatul? Aripioarele sunt aromate, lipicioase, crocante și, în același timp, fragede și suculente. V-am făcut poftă?


INGREDIENTE:

- 1 kg de aripioare;
- 1/2 de linguriță de pudră de ghimbir;
- 2 lingurițe de boia de ardei dulce;
- 1/2 de linguriță de fulgi de chilli;
- 2 lingurițe de usturoi granulat;
- 1 linguriță de oregano;
- 1 linguriță de busuioc;
- 2 linguri de ulei de măsline;
- sare și piper.

PENTRU GLAZURĂ:

- 4 linguri de sirop de agave/miere;
- 4 linguri de oțet balsamic;
- 1 lingură de muștar;
- 3 căței mari de usturoi pisați.


Am spălat și tăiat aripioarele, am aruncat vârful și le-am tăiat în două. Am pus aripioarele într-un bol și am turnat deasupra lor uleiul de măsline, apoi restul condimentelor.



Am amestecat foarte bine și am lăsat aripioarele la temperatura camerei cam 30 de minute, înainte de a le găti.


Am dat aripioarele la cuptor, pentru aproximativ 30 de minute, pe hârtie de copt, la 200 de grade. La mijlocul timpului de coacere, le-am întors.

Între timp, am pregătit glazura. Am pus toate ingredientele pe foc, într-o cratiță, și le-am lăsat să dea în 2-3 clocote.

Am scos aripioarele din tava în care le-am gătit și le-am așezat pe un grătar. Grătarul l-am așezat într-o altă tavă pe care o pregătisem cu hârtie de copt. Vă recomand să procedați la fel, altfel veți munci câteva ore să curățați cuptorul de glazura și grăsimea arsă care se va scurge de pe aripioare.


Am pus glazura peste aripioare cu o lingură, lăsând surplusul să se scurgă în tavă, apoi am dat la cuptor pentru încă 10 minute.



Pentru că am zis să fie junk până la capăt, am servit cu cartofi wedges, sos de usturoi și sos barbeque.

Voi puteți fi mai cumpătați și să serviți cu salată verde. 

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare