TOCĂNIȚĂ DE VIȚEL CU LEGUME


Această rețetă are savoarea preparatului autentic, însă nu are nici o picătură de ulei. Carnea de vițel este fragedă și suculentă, iar legumele se topesc în gură. V-am făcut poftă?


INGREDIENTE:

- 500 g carne de vițel;
- 2 morcovi;
- 1 ceapă mare;
- 1 ardei kapia;
- 1 ardei gras;
- 1 lingură de boia de ardei dulce;
- 200 ml de roșii pasate;
- 1 linguriță de cimbru;
- 1/2 de linguriță de fulgi de chilli;
- 1 legătură de pătrunjel;
- 5 căței de usturoi;
- sare și piper.

Am spălat carnea și am tăiat-o cubulețe, apoi am tăiat mărunt legumele. Am pus carnea într-un bol și am condimentat-o, apoi am amestecat-o cu legumele mărunțite și roșiile pasate.


Am pus amestecul într-o cratiță încăpătoare și am turnat apă, cât să se cuprindă.


Am lăsat la foc mic, cu capac, amestecând ocazional și completând cu apă, la nevoie, timp de 2 ore. După 2 ore, am gustat carnea și era bine pătrunsă. Dacă aveți o carne mai vânjoasă, puteți prelungi timpul de gătire până la 3 ore, completând cu apă, din când în când.

În ultimele 10 minute, am ridicat capacul și am lăsat să scadă până ce mi-a plăcut consistența. Dacă este necesar, potriviți gustul cu condimente.

Am stins focul și am presărat pătrunjel verde.


Se face foarte ușor, doar timpul de gătire este ceva mai lung. O puteți servi ca atare, cu mămăliguță caldă sau pâine proaspătă sau o puteți alătura unei garnituri de orez, după preferințe. Dintre toate, eu zic că merge de minune cu mămăliga!



Poftă bună!

Alte rețete de tocănițe găsiți aici și aici.

Comentarii

Postări populare