PRĂJITURA ȘTRUMFILINCA (FĂRĂ COACERE)



Această idee de desert mi-a venit analizând ingredientele pe care le aveam la îndemână: mascarpone, smântână pentru frișcă, biscuiți, cremă de ciocolată și căpșune. Întrucât este un desert inventat, mi-am permis să îl denumesc “ștrumfilinca”, în semn de mulțumire pentru micuța mea, care mă acompaniază în bucătărie, la majoritatea rețetelor.

Vă invit să testați si voi acest desert și să îmi spuneți părerile voastre!


INGREDIENTE:


1. “BLAT” 

- 70 g biscuiți tip Petit Beurre; 
- 20 ml lapte rece. 



2. CREMĂ DE MASCARPONE CU CIOCOLATĂ 

- 250 g mascarpone; 
- 1 lingură cremă de ciocolată. (Nutella) 


3. CREMĂ DE VANILIE 

- 400 ml smântână pentru frișcă; 
- 100 ml lapte rece; 
- 1 plic de Creme Ole, Dr. Oetker. 


5. DECOR (opțional) 

- 2-3 biscuiți sfărâmați; 
- 5-6 căpșune; 
- ciocolată topită. 



Pentru montarea desertului am folosit o tavă de sticlă, tip tavă de cozonac, însă puteți folosi orice aveți la îndemână, chiar și forme individuale, pentru o prezentare fără cusur.

Am înmuiat biscuiții în lapte rece și am așezat un strat pe fundul tăvii.



Am amestecat bine brânza mascarpone cu crema de ciocolată și am pus crema obținută peste stratul de biscuiți.


Am așezat un nou strat de biscuiți peste crema de mascarpone cu ciocolată.


Am amestecat ingredientele pentru crema de vanilie și am mixat pentru 3-4 minute, până s-a întărit bine crema.

Am adăugat crema de vanilie peste biscuiți și am nivelat. Opțional, puteți împărți crema în două părți și să inserați încă un strat de biscuiți. Eu am preferat un strat generos de cremă.


Peste crema de vanilie am mărunțit câțiva biscuiți, apoi am ornat cu felii de căpșune și ciocolată topită.




Am dat la rece cam 4 ore înainte de servire.



E o prăjitură delicioasă, este rapid de făcut și nu aveți nevoie să aprindeți cuptorul! Ce poate fi mai grozav pentru un desert de weekend sau chiar de sărbătoare?


Poftă bună!



Comentarii

Postări populare