PÂINICI PENTRU HOTDOG



Tot din seria aluaturilor și a rețetelor de panificație, vă invit să încercați să faceți pâinicile pentru hotdog acasă, după rețeta pe care urmează să o împart cu voi, în locul celor cumpărate din supermarket pline de ingrediente suspecte și conservanți. Veți obține niște pâinici foarte pufoase, care se păstrează foarte bine pentru 2-3 zile, învelite în hârtie de copt și/sau puse în pungă de hârtie.


INGREDIENTE: (6 bucăți)

- 280 g făină;
- 170 ml lapte;
- 30 g unt topit;
- 5 g drojdie uscată;
- 1/2 de linguriță de sare;
- 1/2 de lingură de zahăr;
- un gălbenuș de ou și 2 linguri de lapte pentru uns.


Da, sunt aceleași ingrediente ca la chiflele pufoase cu lapte, însă diferă puțin modalitatea de prelucrare a aluatului, așa că am hotărât să fac o postare separată pentru ele.

Am pus toate ingredientele în cuva mașinii de pâine, întâi lichidele, apoi solidele și drojdia în compartimentul special și am lăsat-o să frământe, conform programului prestabilit. Am scos aluatul frământat, l-am pus într-un bol uns cu ulei și l-am lăsat să crească, la temperatura camerei, până ce și-a dublat volumul. (aproximativ o oră)


Am împărțit aluatul în 6 părți aproximativ egale, de această dată nu le-am cântărit pentru că eram pe fugă, însă dacă vreți pâinici egale și simetrice, vă recomand să o faceți.


Am lucrat aluatul cu mâna, fără sucitor, este foarte elastic și ușor de manevrat. Am întins o bucată de aluat în formă de dreptunghi.

Am pliat marginile.


Am rulat cât mai strâns, apoi am pus rulourile într-o tavă, pregătită cu hârtie de copt. Eu am modelat 3 pâinici și 3 chifle.


Am lăsat pâinicile formate la crescut în tavă, acoperite cu folie alimentară, încă vreo 20 -25 de minute, apoi le-am uns cu gălbenuș de ou bătut cu lapte și am presărat susan peste ele. Puteți folosi orice fel de semințe: mac, floarea soarelui, in, chia, etc.


Am dat la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade, pentru aproximativ 20 de minute, până s-au rumenit deasupra.


Sunt incredibil de pufoase și mult mai gustoase decât cele pe care le găsiți în supermarket. Astept să le testați și să îmi spuneți părerile voastre!

Poftă bună!



Comentarii

Postări populare