PÂINE ÎMPLETITĂ



V-am povestit că nu mai cumpărăm pâine de ceva vreme și experimentez felurite forme de pâine. Aceasta este o rețetă demnă de împărtășit cu voi. Coaja este crocantă, miezul pufos și se desface în fâșii, sunt convinsă că vă va plăcea!

INGREDIENTE: (1 pâine)

  • 250 g făină, tip 550;
  • 100 ml lapte;
  • 1 ou;
  • 25 ml de ulei;
  • 4 g drojdie uscată;
  • 4 g sare;
  • 2 g zahăr;
  • 1 gălbenuș și 2 linguri de lapte pentru uns;
  • 1 lingură de susan. (Opțional). 

Am pus ingredientele în cuva mașinii de pâine, întâi lichidele, apoi solidele și am lăsat-o să frământe, conform programului prestabilit. Puteți frământa aluatul și manual sau în bolul robotului de bucătărie. 

Am transferat aluatul frământat într-un bol uns cu ulei, până și-a dublat volumul. (Aproximativ o oră). 



Am cântărit aluatul și mi-au rezultat
441 g. L-am împărțit în 3 bucăți a câte 147 g. 



Am format 3 suluri lungi, de aproximativ 35-40 cm, pe care le-am împletit, așa cum veți vedea în poze. 



Am pus pâinea într-o tavă tapetată cu hârtie de copt și am lăsat-o la dospit încă 30 de minute, acoperită cu folie alimentară. 



Am uns pâinea cu gălbenuș de ou bătut cu lapte, apoi am presărat semințe de susan. Puteți presăra mac, semințe de floarea soarelui, sare grunjoasă, orice vă place. 




Am dat pâinea la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade, pentru 20 de minute. Timpul de coacere poate varia în funcție de cuptor, între 20 și 25 de minute. 




Poftă bună!



Comentarii

Postări populare