OREZ CU LAPTE ȘI TONKA


Orezul cu lapte face parte din deserturile preferate ale copilăriei. Fie că era vanilat, aromat cu scorțișoară sau dulceață acrișoară, nu refuzam niciodată un bol! Se prepară rapid, cu un pic de atenție și ingrediente puține. De această dată l-am aromatizat cu tonka, un condiment minunat, care îmbină savoarea vaniliei cu aceea a caramelului. O singură boabă de tonka este suficientă pentru a da aromă unui litru de lapte, așa că nu puneți mult! Totodată, pentru a scuti un număr semnificativ de calorii/porție, am ales să folosesc eritriol (indice glicemic 0) în locul zahărului.

INGREDIENTE: (4 PORȚII)

- 200 g orez;
- 1 l lapte;
- 100 g eritriol/zahăr;
- 1 boabă de tonka;
- un praf de sare.


Pentru un orez cremos este necesară măcar o proporție de 1:5, adică la 100 g de orez - 500 ml de lapte, însă puteți încerca și 1:6, dacă vă doriți un orez mai moale, întrucât orezul continuă să absoarbă lichid și după ce fierberea a fost oprită. (fierbere pasivă).

Am măsurat ingredientele și le-am pus într-o crăticioară antiaderentă. Oricum, va trebui să fiți atenți și să amestecați constant, să nu se prindă.


Am fiert orezul la foc mic, pentru aproximativ 15 minute, apoi am scos boaba de tonka și l-am lăsat să se răcorească puțin, înainte de a-l pune în boluri.



În câteva minute deja orezul a absorbit o bună parte din laptele rămas în crăticioară. E recomandat să îl serviți cald, însă merge și rece sau încălzit. Eu îl prefer simplu, aroma de tonka mi se pare suficientă, însă merge garnisit și cu scorțișoară sau dulceață, în stilul clasic.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare