OREZ CU CIUPERCI ȘI SPANAC




E minunat dacă reușim să intoducem în alimentație cât mai multe și cât mai variate feluri de a prepara legumele. Cu cât consumăm mai multe legume, bineînțeles, înlocuind alimente mai puțin sănătoase, cu atât vom fi mai sănătoși și mai mulțumiți de greutatea noastră.



Trebuie să recunosc, nu am fost niciodată o fană a spanacului. Îl “acceptam” doar în salate. Apoi, încetișor, am descoperit feluri gustoase în care poate fi preparat, iar acum îl consum cu regularitate.






INGREDIENTE:
  • 150 g orez;
  • 1 ceapă;
  • 1 ardei kapia;
  • 1 morcov;
  • 200 g ciuperci din conservă;
  • 250 g baby spanac;
  • 1 linguriță de ulei de măsline;
  • Sare și piper.




Am tocat mărunt ceapa (eu am folosit roșie, însă merge perfect și cea albă) și ardeiul, am feliat morcovul și le-am pus la călit într-o linguriță de ulei de măsline. 



Am lăsat 2-3 minute, după care am adăugat ciupercile.


 Când ceapa s-a înmuiat, am adăugat orezul și am stins cu apă. 




Regula spune 1 măsură de orez la 4 de apă. Eu pun 4 1/2-5, pentru că orezul absoarbe apa și după ce focul a fost stins (fierbere pasivă) și nu îmi place să rămână sec. 






Când orezul a absorbit 2/3 din apă, am adăugat spanacul spălat și scurs, apoi condimentele. 






Am lăsat pe foc încă vreo 5 minute, apoi am lăsat cratița acoperită cu capac, până la servire. 






Acest orez poate fi savurat ca fel principal - mâncare de post/vegetariană sau pe post de garnitură pentru pește, chifteluțe sau friptură, alături de salată verde. 





Poftă bună!

Comentarii

Postări populare