HUMMUS ÎN STIL GRECESC (FĂRĂ TAHINI)


O rețetă bună de tot de hummus, fără tahini, cu iaurt grecesc? Ați nimerit unde trebuie! Acest preparat se poate servi cu lipii sau cu ardei gras ca înlocuitor de pâine, este bogat în proteine și foarte sănătos! Hummusul este versatil, se poate servi ca aperitiv sau ca fel prinicipal alături de miel sau vită, poate fi o gustare sănătoasă sau un prânz luat la pachet!

INGREDIENTE:

- 150 g năut uscat;
- 150 g iaurt grecesc;
- 2 linguri de ulei de măsline;
- zeama de la 1/2 de lămâie;
- 2 căței de usturoi;
- sare și piper.

Am pus năutul la hidratat de seara.


Dimineață l-am fiert pentru aproximativ 40 de minute, până ce boabele s-au înmuiat bine. Puteți folosi și năut gata fiert, din conservă, după cât de tare vă grăbiți.

Am condimentat năutul fiert cu sare și piper, apoi am adăugat usturoiul felii.


Am transferat amestecul în vasul robotului de bucătărie, împreună cu iaurtul, o lingură de ulei de măsline și 50 ml din apa în care a fiert năutul. Am mixat până a devenit o pastă fină.

Gustați și potriviți de sare, piper, lămâie, dacă mai e cazul.

Am transferat pasta de năut într-un bol și am ornat cu boabe de năut fierte, ulei de măsline, boia dulce și pătrunjel verde.


Hummusul trebuie să stea la rece măcar 2 ore înainte de servire, pentru ca aromele să se dezvolte.

Poftă bună!

Dacă vă doriți o rețetă de hummus de post, veți găsi aici.

Comentarii

Postări populare