FASOLE BĂTUTĂ


Fasolea bătută sau făcăluită este un preparat de post pe care puțini oameni l-ar putea refuza. Este plină de proteine vegetale, aromată și foarte sățioasă.

Varianta pe scurt a acestei rețete deja o știți, de aici. Astăzi vă prezint varianta cu fasole fiartă acasă, nu din conservă. 

INGREDIENTE:

- 200 g fasole uscată;
- 4-5 căței de usturoi;
- 1 ceapă;
- 1 lingură de ulei;
- 3 linguri de bulion;
- sare și piper.


Am lăsat fasolea la înmuiat de seara, iar dimineață am fiert-o, schimbând 3 ape. Așa cum vă explicam aici. Am scurs fasolea fiartă, dar am păstrat apa în care a fiert pentru a o adăuga, la nevoie, în compoziție.

Am pus fasolea în bolul robotului de bucătărie, împreună cu usturoiul, sarea și piperul, apoi am mixat-o până am obținut o cremă potrivit de fină. Am adăugat o jumătate de pahar (aprox. 100 ml) din apa în care a fiert, treptat, până am obținut consistența ideală. Puteți pune mai multă sau mai puțină apă, în funcție de consistența pe care vreți să o obțineți.


Am tăiat ceapa și am călit-o într-o lingură de ulei până a devenit aurie, fără să o rumenesc.


După ce ceapa s-a înmuiat, am adăugat bulionul și am lăsat să se gătească împreună 2-3 minute, apoi am răsturnat amestecul de ceapă și bulion peste fasole.

Am dat fasolea la frigider câteva ore înainte de servire. (minimum 2!)



Delicioasă!

Poftă bună!


Comentarii

Postări populare