CHIFTELE MARINATE



Am urât mâncarea asta toată copilăria. Nu prea știu de ce, mai ales că acum mi se pare un deliciu. Probabil, pentru că preferam chiftelele ”uscate” pe care le luam în grabă și cu care plecam în curtea mamei Tia să îmi continui joaca. 

Această rețetă de chiftele marinate este nemaipomenită și are gust de mâncare ”ca la bunica”. Așadar, nu vă rămâne decât să o testați!


INGREDIENTE:

1. PENTRU CHIFTELE:

- 500 g carne tocată; (am folosit amestec vită-porc)
- miezul de la 2 felii de pâine; 
- 1 ceapă mică;
- 1/2 de legătură de pătrunjel;
- 1/2 de legătură de mărar;
- 3 căței de usturoi;
- 1 ou;
- 1 linguriță de boia de ardei dulce;
- sare și piper;
- 2 linguri de ulei pentru prăjit;
- 50 g făină.

2. PENTRU SOS:

- 1 ceapă mică;
- 4 căței de usturoi;
- 400 g de roșii cuburi în conservă;
- 2 foi de dafin;
- 1 linguriță de cimbru;
- 1 linguriță de zahăr;
- 1/2 de linguriță de busuioc;
- 1 lingură de ulei;
- sare și piper.

Am început cu sosul, așa că am tocat mărunt ceapa și am pus-o la călit, într-o lingură de ulei, cu un praf de sare. Nu am prăjit-o, ci mi-am dorit să se călească, să se înmoaie.


După 2-3 minute, am adăugat peste ceapă roșiile din conservă, usturoiul tocat, cimbrul, dafinul și busuiocul. Am lăsat să fiarbă împreună cam 10 minute.


Am scos foile de dafin și am pasat sosul obținut cu un mixer vertical, apoi i-am reglat consistența cu apă. (l-am subțiat, adăugând cam 150 ml de apă). Am condimentat cu sare, piper și zahăr, apoi am lăsat să mai clocotească vreo 5 minute. Zahărul ajută la reglarea acidității roșiilor.


Am lăsat sosul deoparte și m-am ocupat de chiftele. Am amestecat toate ingredientele mărunțite corespunzător (ceapa tocată, verdeața tocată, miezul de pâine înmuiat în apă rece și scurs bine, usturoiul pisat) până am obținut o pastă omogenă. Am format bile cât de cât egale și le-am tăvălit prin făină, apoi le-am așezat pe hârtie de copt.


Le-am rumenit ușor în tigaie, în aproximativ două linguri de ulei, pe toate părțile, fără a le coace prea tare.


Le-am scos pe hârtie absorbantă și am scurs surplusul de grăsime din cratiță. Vă recomand să prăjiți chiftelele într-o cratiță pe care să o puteți introduce la cuptor, scutiți vase extra de spălat. Am șters bine urmele de grăsime și surplusul de ulei din cratiță, apoi am reașezat chiftelele.



Am turnat deasupra lor sosul de roșii.


Am dat chiftelele la cuptorul preîncălzit la 180 de grade, preț de 30 de minute, acoperite cu capac, apoi le-am lăsat încă vreo 5 minute fără capac, să se rumenească deasupra. Nu vă pot descrie ce arome ies din bucătărie!


Am presărat deasupra puțin pătrunjel verde tocat și le-am servit cu piure de cartofi și gogoșari în sos de bulion.

Poftă bună!

Alte rețete de chiftele găsiți aici.

Comentarii

Postări populare