BUDINCĂ DE PASTE CU RICOTTA (LA CUPTOR)


Plecând de la rețeta clasică de paste cu brânză la cuptor și raportându-mă la ce aveam în frigider, s-a născut o nouă rețetă de budincă de paste, mult mai fină și mai cremoasă decât cea de la care am plecat. Poate reprezenta o cină ușoară în familie, un desert sau o gustare savuroasă. Este grozavă caldă, dar și rece, de la frigider. O puteți servi simplă, pudrată cu zahăr sau cu topping de dulceață, după cum vă place! Este minunat că poate fi luată ușor la pachet, fie la școală sau la birou, fie pe drum, în excursii și drumeții.

INGREDIENTE: (4-6 PORȚII)

- 250 g paste;
- 250 g ricotta;
- 150 g iaurt;
- 100 ml lapte;
- coaja de 1/2 de lămâie;
- 1 lingură de extract de vanilie/1 pliculeț de zahăr vanilat;
- 60 g îndulcitor/zahăr;
- 2 linguri de zahăr brun;
- 30 g unt.


Am fiert pastele conform instrucțiunilor de pe ambalaj, eu am folosit un amestec de spaghetti și fussili, reciclând resturile rămase în punguțe, însă puteți folosi orice fel de paste vă plac. 

Cât timp au fiert pastele, am uns o formă termo rezistentă cu unt și am presărat o lingură de zahăr brun peste. Am lăsat și câteva bucățele întregi de unt. (jumătate din cantitatea din rețetă)


Am amestecat ricotta cu iaurtul, îndulcitorul, coaja de lămâie și vanilia, până s-a omogenizat bine, apoi am adăugat pastele fierte.


Compoziția de brânză și paste am răsturnat-o în tavă, apoi am adăugat deasupra laptele, restul de unt și încă o lingură de zahăr brun.


Am dat la cuptorul preîncălzit, la 190 de grade, pentru aproximativ 40 de minute, până s-a rumenit frumos deasupra.



Este cremoasă și absolu delicioasă! Noi am servit cu topping de dulceață de căpșune.


Poftă bună!

Comentarii

Postări populare