BUDINCĂ DE PASTE CU BRÂNZĂ DULCE ȘI STAFIDE



Pe blog veți găsi și această rețetă  de paste cu brânză dulce, perfectă pentru forme individuale de servire. Rețeta de astăzi este ”la tavă”, adică toată familia, de la mic la mare, se poate înfrupta din ea. Se poate consuma caldă sau rece, rece este chiar foarte ușor de porționat! Se poate lua pachet, la școală sau la serviciu, și se poate savura pe post de cină, desert sau gustare, simplă, pudrată cu zahăr, lângă dulceață sau înghețată. Este o rețetă suficient de versatilă, să o puteți adapta ingredientelor pe care le aveți la îndemână, cât și gusturilor voastre: puteți înlocui brânza dulce cu brânză sărată, stafidele cu fructe confiate, iaurtul cu smântână, etc. 


INGREDIENTE:

- 200 g paste tip spaghetti;
- 400 g brânză slabă de vaci;
- 150 g iaurt cu 5% grăsime;
- 200 g erithryol/zahăr;
- 20 g zahăr brun;
- 50 g stafide;
- 50 ml lapte;
- 3 ouă;
- 1 lingură extract de vanilie/ un plic de zahăr vanilat;
- 1 linguriță coajă rasă de lămâie;
- 30 g unt.


Am pus pastele la fiert și le-am lăsat cu 2 minute mai puțin decât în indicațiile de pe ambalaj.


Între timp, am pus stafidele la hidratat și m-am ocupat de compoziția de brânză. Într-un bol încăpător am pus toate ingredientele, cu excepția untului, zahărului brun și a stafidelor și le-am mixat până s-au omogenizat.



După 5-10 minute, am scurs stafidele și le-am amestecat în compoziție.

Am scurs pastele fierte și le-am adăugat peste brânză.


Am uns o tavă termorezistentă cu unt, păstrând câteva bucățele pentru pus deasupra budincii.


Am presărat zahăr brun peste unt. Zahărul se va carameliza plăcut și va forma o crustă crocantă.


Am transferat pastele amestecate cu compoziția de brânză în tavă.


Am presărat deasupra câteva bucățele de unt.


Am dat la cuptorul preâncălzit, la 180 de grade, pentru 45 de minute, până s-a rumenit frumos deasupra.


Este pufoasă și datorită compoziției bogate de brânză-iaurt-lapte nu iese deloc uscată, ci minunat de cremoasă!



Vă recomand să încercați și budinca de clătite cu brânză dulce:



Poftă bună!


Comentarii

Postări populare